COLLECTION: ADVANCES OF AUTONOMY IN PEDAGOGICAL PRACTICES

Authors

  • Franciele da Silva Siqueira Centro Universitário FAVENI
  • Greiciane de Souza Araújo Faculdade FIC
  • Ireno Nilson Ramos da Silva Centro Universitário  Senac
  • Márcia Regina de Assis Danelichem Faculdade Educacional da Lapa-PR
  • Maria Adenil da Silva Faculdade INVEST DE EDUCAÇÃO
  • Mariem Rosa de Almeida Faculdade Uniasselve

Keywords:

Autonomy. advances. Pedagogical practices

Abstract

PRESENTATION

 

I invite the noble authors to read and reflect on the constructs present in this work. The theme explored in the course of this work has great relevance in the Brazilian world, since the advances of autonomy in pedagogical practices are part of the most current discussions about the role of contributions of didactic and methodological resources within the school.
The pedagogical devices used today must overcome the traditional teaching based on the mere instruction of students, and the decontextualized knowledge of social praxis and move towards an emancipatory education that reverberates in the spaces of coexistence of the students.
At this point, I share the wish for a good reading for all who are in possession of this digital book.
                                                                                                                                                                                                                            The authors

Author Biographies

Franciele da Silva Siqueira, Centro Universitário FAVENI

Especialista em educação Infantil anos inicias e psicopedagogia Promovida pelo Centro Universitário Faveni. Licenciatura em Pedagogia promovida pela Faculdade Fatec.

 

Greiciane de Souza Araújo, Faculdade FIC

Especialista em Educação Infantil com ênfase na Educação Especial promovida pela Faculdade FIC - Faculdade Integrada de Cuiabá. Licenciatura em pedagogia promovida pela Faculdade UNOPAR/ E-mail: Greiciane_souza@hotmail.com

 

Ireno Nilson Ramos da Silva, Centro Universitário  Senac

Especialista em Tecnologias na Aprendizagem (Área de Conhecimento: Educação) promovido pelo Centro Universitário  Senac no ano de 2016. Licenciatura em Letras/Português e Inglês , promovida pela Faculdades Integradas de Cuiabá, (Unic) no ano de 1993. E-mail: nilsonireno@hotmail.com

 

Márcia Regina de Assis Danelichem, Faculdade Educacional da Lapa-PR

Especialista em Educação infantil Promovida pela Faculdade Educacional da Lapa-PR. Licenciatura em Pedagogia promovida pela Faculdade Educacional da Lapa - PR. Ano de 2017. Ano de 2019, curso de Letras Licenciatura Plena, promovida pela Faculdade Educacional da Lapa. marcia.danelichen@gmail.com

 

Maria Adenil da Silva, Faculdade INVEST DE EDUCAÇÃO

 Especialista em Educação infantil e Séries Iniciais Promovida pela Faculdade INVEST DE EDUCAÇÃO . Ano de 2017. Licenciatura em Pedagogia promovida pela Faculdade INVEST. Ano 2004,  Curso de Letras Licenciatura Plena, promovida pela Universidade de Cuiabá UNIC.2011 docência do Ensino superior, promovida pelo Instituto de Linhagem davUFMT Universidade Federal de Mato Grosso.

 

Mariem Rosa de Almeida, Faculdade Uniasselve

Cursando Especialização em Educação Infantil, anos iniciais e neuropsicopedagogia promovida pela Faculdade Uniasselve. Licenciatura em Pedagogia cursando pela Faculdade Uniasselve. Ano 2022/6

 

Published

2022-10-10

How to Cite

Siqueira, F. da S. ., Araújo, G. de S. ., Silva, I. N. R. da ., Danelichem, M. R. de A. ., Silva, M. A. da ., & Almeida, M. R. de . (2022). COLLECTION: ADVANCES OF AUTONOMY IN PEDAGOGICAL PRACTICES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–156. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/6964

Issue

Section

E-books

Categories