COLLECTION: ESSAYS FOR SIGNIFICANT LEARNING IN INITIAL EDUCATION

Authors

  • Anne Karoline Oliveira Ferreira da Silva Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Claudia Cilene Oliveira Português da Costa Faculdade FAIPE
  • Cristiane de Laura Ferreira dos Santos Faculdade Afirmativo de Cuiabá
  • Mirian Auxiliadora Werner Bascope Faculdade Afirmativo de Cuiabá
  • Rhyvianne Alencar Borges Faculdade UniBF
  • Thaíssa Moura da Silva Figueiredo UNOPAR

Keywords:

Formação inicial. Aprendizagem significativa. Educação

Abstract

Contemporary dynamics drive changes that are too accelerated in society. In this context, the set of these changes flow into the educational sphere with similar speed, since the school is a social microcosm that portrays, sediments and adorns the social spectrum to which it is inserted.
In view of the above, education should provide an efficient response that significantly contributes to the proper interpretation of the locus to which this student is inserted and the necessary readiness to intervene in their surrounding realities.
This concern should be at the heart of the demands of education professionals involved in the initial training of students in this current historical moment.
In view of this finding, the teacher assumes a leading role for a mediation focused on an education that positively impacts the worlds of their students.
Thus, the selection of contents for a meaningful learning has as a beacon, the focus on approached contents that privilege the development of the individual and community sense of responsibility in the subjects since their initial schooling process.
With this material in hand, we hope that readers can rely on this book to promote discussions, reflections and actions.

Good reading,
                                                                                                                                                                                                                           The authors

Author Biographies

Anne Karoline Oliveira Ferreira da Silva, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Especialista em Educação Especial com ênfase em inclusão. Ano 2016. Promovida pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC. Especialista em Artes Visuaus. Ano 2018. Promovida pelo Faculdade INVEST de ciências e tecnologia/Licenciatura em Pedagogia. Ano 2013. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT. E-mail: anneksilva2016@gmail.com; annekpretinha82@hotmail.com.

Claudia Cilene Oliveira Português da Costa, Faculdade FAIPE

Especialista em educação infantil com ênfase nos anos iniciais, promovida pela Faculdade FAIPE. Faculdade de pedagogia no ano de 2010, promovida de pela Faculdade. E-mail: ice.cileneclaudia895@gmail.com.

Cristiane de Laura Ferreira dos Santos, Faculdade Afirmativo de Cuiabá

Especialista em alfabetização e letramento-  Faculdade Afirmativo.  Licenciatura em Pedagogia.  Universidade de Cuiabá- UNIC. E-mail: ihanny.cris@gmail.com

Mirian Auxiliadora Werner Bascope, Faculdade Afirmativo de Cuiabá

  Especialista em Educação Infantil com foco na educação especial, pela Faculdade Afirmativo, no ano de 2016.   Licenciada em Pedagogia, pela Universidade Luterana do Brasil em 2012.  E-mail: mirian.werner05@gma.com.

Rhyvianne Alencar Borges, Faculdade UniBF

Especialista em Metodologias Ativas e Prática Docente ano 2020 promovida pela Faculdade UniBF. Especialista em Docência no Ensino Fundamental e Médio ano 2020 promovida pela Faculdade UniBF/ Licenciatura em Pedagogia ano 2019 promovida pela Faculdade UniBF/ Licenciatura em Ciências Biológicas ano 2008 promovido pela Universidade do Estado do Pará UEPA. E- mail: rhyviannealencar@gmail.com



Thaíssa Moura da Silva Figueiredo, UNOPAR

 Especialista em Educação Especial e Inclusiva promovida pela UNOPAR. Licenciatura em Pedagogia. Ano 2016. Promovida pelo Instituto Cuiabano de Educação. E-mail:  thaissamoura@gmail.com

Published

2022-10-10

How to Cite

Silva, A. K. O. F. da ., Costa, C. C. O. P. da ., Santos, C. de L. F. dos ., Bascope, M. A. W. ., Borges, R. A. ., & Figueiredo, T. M. da S. . (2022). COLLECTION: ESSAYS FOR SIGNIFICANT LEARNING IN INITIAL EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11–179. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/6961

Issue

Section

E-books

Categories