SCHOOL AND CHILD SEXUALITY

Authors

  • Angelita Carmo Pereira Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan
  • Edilaine Cristina da Silva Almeida Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT
  • Daniele Ferreira de Campos Moraes Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Janaína Mendes Leão Yve Crithian Enber University
  • Kilrian Genes Konnse Silva Sena Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG
  • Mara Rubens Outo Procópio Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6942

Keywords:

Child sexuality. School Context. Psychoanalysis.

Abstract

Child sexuality is one of the most important aspects of human development, despite the common belief that sexual problems only appear in adulthood and should not be attributed to children. However, manifestations of child sexuality can be seen mainly at school, as this room is present from an early age. This article uses Freudian constructions to understand the child's sexuality and its developmental manifestations, and then analyzes how the school approaches the child's sexual development, which allows us to understand the connection between the school environment and the child's sexuality.

Author Biographies

Angelita Carmo Pereira, Faculdade do Instituto Panamericano- Facipan

Graduada em Psicologia pela Faculdade de Quatro Marcos – FQM, Graduada em Pedagogia pela Unopar – Universidade Norte do Paraná, Especialista em Psicopedagogia pela FACIPAN - Faculdade do Instituto Panamericano.

Edilaine Cristina da Silva Almeida, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT

Graduada em Engenharia Agrônoma pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Integral pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Mestranda em Ensino pelo - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT.

Daniele Ferreira de Campos Moraes, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Janaína Mendes Leão, Yve Crithian Enber University

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Graduada EM Psicologia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Neuropsicologia e Docência do Ensino Superior pela Faculdade – UniBF, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Kilrian Genes Konnse Silva Sena, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integrada Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Mara Rubens Outo Procópio, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED.

Published

2022-10-04

How to Cite

Pereira, A. C. ., Almeida, E. C. da S. ., Moraes, D. F. de C. ., Leão, J. M. ., Sena, K. G. K. S. ., & Procópio, M. R. O. . (2022). SCHOOL AND CHILD SEXUALITY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 1094–1104. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6942