BRIEF HISTORY OF CHILD EDUCATION IN BRAZIL

Authors

  • Angelita Carmo Pereira Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN
  • Claudiane Aparecida de Assunção Almeida Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Dailze Luzia da Cruz Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia
  • Leocy Galdino Junior Faculdade São Vicente – FASVIPA
  • Mayara Almeida Gomes Faculdade Afirmativo
  • Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6845

Keywords:

Child. Educational evolution. Brazilian education.

Abstract

This article aims to reflect on the historical context of the evolution of Early Childhood Education, and the emergence of Public Policies in Early Childhood Education. The course of Early Childhood Education was difficult and slow, because there was no understanding that the child needed special attention in the first years of life. Despite the advances made in Early Childhood Education, we realize that much needs to be done to bridge the gap between legislation and reality.

Author Biographies

Angelita Carmo Pereira, Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN

Graduada em Psicologia pela Faculdade de Quatro Marcos – FQM, Graduada em Pedagogia pela Unopar – Universidade Norte do Paraná, Especialista em Psicopedagogia  pela FACIPAN - Faculdade do Instituto Panamericano.

Claudiane Aparecida de Assunção Almeida, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC, Especialista em Alfabetização e Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Dailze Luzia da Cruz, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais  pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Leocy Galdino Junior, Faculdade São Vicente – FASVIPA

Graduado em Educação Física pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Física e Psicomotricidade pela Faculdade São Vicente – FASVIPA.

Mayara Almeida Gomes, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá -  UNIC. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Afirmativo.

Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande - UNIVAG. Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental pela Faculdade Afirmativo.

Published

2022-09-26

How to Cite

Pereira, A. C. ., Almeida, C. A. de A. ., Cruz, D. L. da ., Galdino Junior, L. ., Gomes, M. A. ., & Soares, R. A. de C. . (2022). BRIEF HISTORY OF CHILD EDUCATION IN BRAZIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1368– 1374. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6845