WORK WITH CHILD EDUCATION PROJECTS

Authors

  • Claudiane Aparecida de Assunção Almeida Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Dailze Luzia da Cruz Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia
  • Daniele Ferreira de Campos Moraes Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Joanilde da Silva Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Mayara Almeida Gomes Faculdade Afirmativo
  • Viviane Ramos Mota Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6807

Keywords:

Didactic Projects. Early Childhood Education. Interdisciplinarity.

Abstract

This article aims to analyze the use of didactic projects in early childhood education. We seek to analyze their contributions to work with different school contents, from the perspective of changes in pedagogical practice, facilitation of teaching and learning, contributing to the motivation for the presentation of contents in an interdisciplinary way. To characterize the methodology of work with didactic projects and understand how early childhood education is implemented in the school environment, defining how the interaction between teachers and students occurs in the teaching and learning process, reflecting the teacher's position as a researcher and mediator intended by the child . for meaningful learning of school content.

Downloads

Author Biographies

Claudiane Aparecida de Assunção Almeida, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC, Especialista em Alfabetização e Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Dailze Luzia da Cruz, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais  pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Daniele Ferreira de Campos Moraes, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Joanilde da Silva, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato-Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Mayara Almeida Gomes, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá — UNIC. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Afirmativo.

Viviane Ramos Mota, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Published

2022-09-20

How to Cite

Almeida, C. A. de A. ., Cruz, D. L. da ., Moraes, D. F. de C. ., Silva, J. da ., Gomes, M. A. ., & Mota, V. R. . (2022). WORK WITH CHILD EDUCATION PROJECTS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 1464–1474. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6807