TICS TEACHER EDUCATION AND ITS IMPLEMENTATION IN THE SCHOOL CURRICULUM

Authors

  • Afonso Ribeiro Damasceno Neto ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Iris Neles Silva ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Joel Pastor Veiga Rede Municipal de Ensino - Parnamirim/RN
  • Lucineide Silva de Lima ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Maria José Monteiro Dantas ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Vania Duarte da Silva ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6786

Keywords:

Media integration. Resume. teaching learning. Information and communication technologies. Teacher training.

Abstract

In the 21st century, one of the main challenges for schools is knowing how to deal with the use of tics. It is necessary that the educator make these technological tools his allies in the teaching-learning process. Therefore, a paradigm shift is necessary in the reform of curricula. This reality points to the need to insert and integrate the media into the curriculum in the school context. In this sense, it is important to highlight the formation of new spaces for interaction and the new forms of teaching and learning associated with the various possibilities of working with ICTs and media in the classroom, providing diversified strategies for the incorporation of a new pedagogical practice. In this sense, the urgent need to reformulate the curriculum is indisputable, which, as a matter of fact, no longer meets the needs and perspectives of the student and the contemporary world, today globalized and digital, as well as the formation of the teacher, who needs to permeate new technologies, open up to the new reality of a globalized and digital world, to effectively and properly make your classes more attractive and engaging.

Author Biographies

Afonso Ribeiro Damasceno Neto, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduado em Física licenciatura pela UFRN 2002/2005.  Professor efetivo do Estado RN e Município Parnamirim. Mestre em Ciências da educação.  Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: afonsoribeiro2006@gmail.com.

Iris Neles Silva, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em Letras/ Português UFRN 1986/1990 . Professora efetiva do Estado RN. Pós-graduada em Gestão escolar com coordenação pedagógica. Pós-graduada em Psicopedagogia. Pós-graduada em Educação especial. Pós-graduada em Educação Infantil. Pós-graduanda em Educação e novas tecnologias, mestres em Ciências da educação. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: irissilva2013c@hotmail.com.

Joel Pastor Veiga, Rede Municipal de Ensino - Parnamirim/RN

Graduado em Bacharel em Teologia (Lúmen Christi) – ano, conclusão 1997. Graduado em Bacharel em Teologia (faculdade teologia Hokemah) – ano, conclusão 2019. Pós-graduado em Docência do Ensino Religioso (Faveni)- ano conclusão 2021. Mestre em Ciências da Educação (Universidade Americana) - ano conclusão 2014.Professor rede estadual de ensino - Rio Grande do Norte. Professor da Rede Municipal de Ensino - Parnamirim/RN. E-mail:  teologoveiga@gmail.com.

Lucineide Silva de Lima, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em pedagogia – UNINASSAU 2006/2010. Professora contratada São Jose de Mipibu. Pós- graduada em Psicopedagogia. Pós-graduada em Educação e desenvolvimento em políticas educativas.  Pós- graduanda em Libras. Mestra em Ciências da educação. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL- Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: luciriccelly@hotmail.com.

Maria José Monteiro Dantas, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em Filosofia da Educação -UVA (Universidade Estadual Vale do Acaraú) - conclusão ano 2004 Professora efetiva em Baía Formosa, pós-graduada em Psicopedagogia, pós-graduada em Docência do Ensino Superior.  Mestra em educação ISE – Instituto Superior de Educação Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: mariajosemonteirodantas@gmail.com.

Vania Duarte da Silva, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em pedagogia UFRN, Pós-graduada em coordenação pedagógica FAL,Mestra em educação ESL-Assessoria e Consultoria Educacional,Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: vaniaduarte17@yahoo.com.br.

Published

2022-09-30

How to Cite

Damasceno Neto, A. R. ., Silva, I. N. ., Veiga, J. P. ., Lima, L. S. de ., Dantas, M. J. M. ., & Silva, V. D. da . (2022). TICS TEACHER EDUCATION AND ITS IMPLEMENTATION IN THE SCHOOL CURRICULUM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 09–21. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6786