UNSTRUCTURED MATERIALS IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Andrea de Oliveira Andrade Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias
  • Joelma Auxiliadora Soares do Prado Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Katiúscia Cristina Costa Marques Atendimento Educacional Especializado – AEE
  • Maria Mazarelo do Nascimento Faculdade do Vale Elvira Dayrell
  • Rosângela Maria da Silva Faculdade Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Rosinete Rodrigues da Rosa Silva Faculdade Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6743

Keywords:

Spaces. Child education. To play. Learning.

Abstract

Non-structural materials are simple objects found in nature, in children's learning that are extremely important for intellectual development, creating opportunities for children to explore creativity, helping to enjoy cognitive function. How to adapt school spaces to stimulate children's creativity, production and motivation through play, using unstructured materials? Through the article produced, we realize that the space in early childhood education also becomes an educator, as it helps in the development of children. However, this must be because the teacher wants to let the learning experience happen.

Author Biographies

Andrea de Oliveira Andrade, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Araras  - UNAR, Especialista em Educação Infantil e Séies Iniciais do Ensino Fundamental de 09 anos pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias.

Joelma Auxiliadora Soares do Prado, Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC.

Katiúscia Cristina Costa Marques, Atendimento Educacional Especializado – AEE

Graduada em Pedagogia Séries Iniciais pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Especial – AEE.

Maria Mazarelo do Nascimento, Faculdade do Vale Elvira Dayrell

Graduada em Pedagogia pela Universidade Pitágoras Unopar, Especialista em Educação Infantil – Anos Iniciais e Psicopedagogia pela Faculdade do Vale Elvira Dayrell.

Rosângela Maria da Silva, Faculdade Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação INFANTIL E Alfabetização pela Faculdade Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Rosinete Rodrigues da Rosa Silva, Faculdade Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Published

2022-09-12

How to Cite

Andrade, A. de O. ., Prado, J. A. S. do ., Marques, K. C. C. ., Nascimento, M. M. do ., Silva, R. M. da ., & Silva, R. R. da R. . (2022). UNSTRUCTURED MATERIALS IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1316–1321. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6743