EDUCATION: PEDAGOGICAL LABOR IN CHALLENGING TIMES

Authors

  • Ana Paula Moreira luz UNINTER
  • Laura Cristina Lima Pinheiro Instituto Cuiabano de Educação
  • Maria Luzinalva de Moraes Pais INSTITUTO CUIABANO DE EDUCACAO IPES
  • Marinir de Assunção Peixoto Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia
  • Keila Pereira de Assis Goes Faculdade Intervale
  • Sandra Mara Mendonca Maruyama Faculdade de Educacao de Tangara da Serra em Educacao Especial

Keywords:

Psychopedagogy. Teaching learning development. Literacy and Literacy Process. School context.

Abstract

1.266 / 5.000   Resultados de tradução       Contemporaneity calls to individuals a new dynamic impelled by relationships based on digital time, which submerges a new relational web between subjects with their peers, and subjects with the reality to which they are inserted. In the teachers' daily work, this dynamic is presented in a more charged way, since the educational present exposes a hiatus typical of the IV industrial and technological revolution that has demanded an engagement from educators, envisioned by the illustrious professor José Moran from the Education of the Future. This pedagogical perspective in the sphere of Education 4.0 has given teachers a challenging scenario based on the 'multifaciality' of the digital space that, in the face of the traditionalism of formal education, gives way to a historical place for learning centered on experimentation. Thus, the environment that will be designed presents an eminently welcoming, trusting and creative educational locus for individuals to experiment with different realities, without losing sight of an omnilateral education. To paraphrase Mitchel Resnick, doing is one of the great tools for feeling it, and giving meaning to learning in the future. Before the presentation, I wish everyone a fruitful reading! the authors,

Author Biographies

Ana Paula Moreira luz, UNINTER

Graduação: Licenciada  Educação Artística e Música. Ano 2003. Promovida  pela Faculdade Universidade Federal de  Mato Grosso UFMT.  Especialista em Metodologia do Ensino da Arte a. Ano 2010. Promovida pela Universidade Centro Universitário  internacional UNINTER. E-mail:  paulinhaanapaula519@gmail.com

Laura Cristina Lima Pinheiro, Instituto Cuiabano de Educação

Graduação/Licenciada em Pedagogia,ano 2010.Promovida pela Instituto Cuiabano de Educação. Pos-Graduação lato sensu em educação infantil no ano de 2011. Promovida pela instituto Cuiabano de Educação. E-mai: lima22574@gmail.com

Maria Luzinalva de Moraes Pais, INSTITUTO CUIABANO DE EDUCACAO IPES

Graduação/licenciada em  pedagogia, ano 2017.  Promovido pelo- INSTITUTO CUIABANO DE EDUCACAO IPES _POS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO ESPECIAL, ANO 2018. INSTITUTO CUIABANO DE EDUCACAO IPES.E-mail: Luzinalva.moraes2015@gmail.com

Marinir de Assunção Peixoto, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia

GRADUAÇÃO/ Licenciada em Pedagogia, ano 2015. Promovida pela Universidade Anhanguera -Uniderp. PÓS -GRADUAÇÃO LATO SENSU em Educação Infantil, ano 2021. Promovida pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia. E-mail: Marinir_peixoto@homail.com

Keila Pereira de Assis Goes, Faculdade Intervale

GRADUAÇÃO/ Licencidada em Pedagogia, para Educação Infantil.  Ano de 2019. Promovida pela Universidade Pitágoras Unopar PÓS-GRADUAÇÃO LATO SENSU em Educação Infantil. Ano 2022. Promovida pela Faculdade Intervale. aliek.goes@yahoo.com.br

Sandra Mara Mendonca Maruyama, Faculdade de Educacao de Tangara da Serra em Educacao Especial

Licenciada e Graduacao/ licenciada em pedagogia , ano 1965 Pela Universidade Anhanguera - Uniderp MS -Pos - Graduacao Instituto Pan Americano Promovida pela Faculdade de Educacao de Tangara da Serra em Educacao Especial no ano 2015 . Uniserra maruyyaama @hotmail.com

Published

2022-09-06

How to Cite

luz, A. P. M. ., Pinheiro, L. C. L. ., Pais, M. L. de M. ., Peixoto, M. de A. ., Goes, K. P. de A. ., & Maruyama, S. M. M. . (2022). EDUCATION: PEDAGOGICAL LABOR IN CHALLENGING TIMES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–120. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/6709

Issue

Section

E-books

Categories