INCLUSIVE EDUCATION AND SCHOOL INCLUSION

Authors

  • Amarali Moreira Luz Zanotta Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Liliana da Silva Moura Freitas Faculdade Única
  • Pedro Rodrigues Neto Universidade Federal do Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6705

Keywords:

Inclusion. School. Inclusive education.

Abstract

This article deals with inclusion, from a historical perspective and also about the changes that have taken place today in relation to inclusive education and the impacts brought to the school... Thus, the school has a fundamental role in the insertion of people with and without disabilities. in common classrooms. The presence of people with special educational needs in regular schools, including common classes, is a real challenge for Brazilian schools in terms of qualifying human resources that meet the educational needs of these students, in terms of quality and access. We need to work on education, so that the school can build a better world for everyone and that includes everyone in its life, regardless of normal standards. So that the school is the basis for a true culture of peace.

Author Biographies

Amarali Moreira Luz Zanotta, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista na Educação Infantil, Psicopedagogia Ano 2010, promovido pela UFMT- Universidade Federal de Mato Grosso. Licenciatura em Pedagógica ênfase na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT 2006. E-mail: marali.zanotta@gmail.com

Liliana da Silva Moura Freitas, Faculdade Única

Pós-graduação Educação infantil e psicomotricidade clínica promovida Faculdade Única. Pós-graduação em Psicopedagogia. Licenciatura em Pedagogia promovida pela universidade de Cuiabá Unic. E-mail: Lianaejose67@gmail.com

Pedro Rodrigues Neto, Universidade Federal do Mato Grosso

Especialista: Educação Física Escola 2003. Pela Universidade Federal do Mato Grosso. Graduação em licenciatura plena Educação Física promovida pela UNIVAG. Graduação em Administração de Empresa. Promovida pelo Universidade Federal do Mato Grosso. E-mail: pedraovoleivolei@gmail.com

 

Published

2022-09-05

How to Cite

Zanotta, A. M. L. ., Freitas, L. da S. M. ., & Rodrigues Neto, P. . (2022). INCLUSIVE EDUCATION AND SCHOOL INCLUSION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1238–1249. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6705