PLAY DOES NOT TEACH- LEARNING IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Joanilde da Silva Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Joelma Auxiliadora Soares do Prado Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Katiúscia Cristina Costa Marques Universidade de Cuiabá – UNIC
  • Laura Yule de Alencar Alcântara Faculdade – FAIPE
  • Marilene Maria Schnorr Faculdades das águas Emendadas – FAE
  • Silmara Francisca Gondim Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6694

Keywords:

School. Development. Joke. Literacy.

Abstract

This article seeks to reflect on the contribution of play to children's development and learning. Within an analysis of why early childhood children need toys, games and games in their daily lives to make classrooms more enjoyable, stimulate children's thinking skills and promote learning for all. Using games as a school resource is using the child's own motivation to make learning more attractive. However, school environments have found it difficult to prevent the use of game resources as learning facilitators. For this, this article will use theoretical constructors, such as Vygotsky (1994) (1991), Brougere (2001), Kishimito (1999), Oliveira (2002), Maluf (2003).

Author Biographies

Joanilde da Silva, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato-Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Joelma Auxiliadora Soares do Prado, Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC.

Katiúscia Cristina Costa Marques, Universidade de Cuiabá – UNIC

Graduada em Pedagogia Séries Iniciais pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Especial –  AEE.

Laura Yule de Alencar Alcântara, Faculdade – FAIPE

Graduada em Educação Física pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Aplicada ao Transtorno do Espectro Autista pela Faculdade – FAIPE.

Marilene Maria Schnorr, Faculdades das águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Luterana no Brasil – ULBRA, Especialista em Psicopedagogia pela Faculdades das águas Emendadas – FAE.

Silmara Francisca Gondim, Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Especial AEE pela Faculdade Integradas de Cuiabá – FIC.

Published

2022-08-02

How to Cite

Silva, J. da ., Prado, J. A. S. do ., Marques, K. C. C. ., Alcântara, L. Y. de A. ., Schnorr, M. M. ., & Gondim, S. F. . (2022). PLAY DOES NOT TEACH- LEARNING IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1204–1214. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6694