GAMES AND PLAYS IN THE TEACHING/LEARNING PROCESS

Authors

  • Jociane Modesto de Azevedo Faculdade Afirmativo
  • Joelma Auxiliadora Soares do Prado Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Josianny Aparecida da Costa Moraes FOCUS
  • Laura Yule de Alencar Alcântara Faculdade – FAIPE
  • Meire Lucia da Silva Souza Faculdades Integradas de Cuiabá - FIC
  • Rosângela Maria Ferreira de Sousa Faculdade de Cuiabá – FAUC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6448

Keywords:

Games. Games. Learning.

Abstract

Based on the assumption that these instructional resources significantly contribute to student learning and development, this study explores the contribution of play and play to the learning process in early childhood education. Therefore, our general objective is to demonstrate the importance of games and games in children's learning process. This article discusses the theme from the ideas of Kishimoto (2011), Maluf (2009), Teixeira (2010), among others. The results obtained through the research allow validating the value of recreational activities and the use of games and games as a didactic resource. We emphasize that, in addition to providing students with adequate conditions for physical, motor, emotional, cognitive and social development, pedagogical work with play in the classroom enables teachers to make learning motivated, pleasurable and meaningful.

Author Biographies

Jociane Modesto de Azevedo, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Joelma Auxiliadora Soares do Prado, Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagradense de Ensino e Cultura – AVEC.

Josianny Aparecida da Costa Moraes, FOCUS

Graduação em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade - FOCUS.

Laura Yule de Alencar Alcântara, Faculdade – FAIPE

Graduada em Educação Física pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Aplicada ao Transtorno do Espectro Autista pela Faculdade – FAIPE.

Meire Lucia da Silva Souza, Faculdades Integradas de Cuiabá - FIC

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Letramento pelas Faculdades Integradas de Cuiabá - FIC.

Rosângela Maria Ferreira de Sousa, Faculdade de Cuiabá – FAUC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade de Cuiabá – FAUC.

 

Published

2022-08-08

How to Cite

Azevedo, J. M. de ., Prado, J. A. S. do ., Moraes, J. A. da C. ., Alcântara, L. Y. de A. ., Souza, M. L. da S. ., & Sousa, R. M. F. de . (2022). GAMES AND PLAYS IN THE TEACHING/LEARNING PROCESS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 1402–1410. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6448