TEACHER EDUCATION: CHILD EDUCATION

Authors

  • Antonia Rosa Sobral Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Danielle Aparecida dos Santos Queiroz Faculdade Afirmativo
  • Greicy Regina da Costa Souza Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Miriam Arruda de Souza Faculdade das Águas Emendadas - FAE
  • Nelise Maria Oliveira de Melo UNIDERP
  • Rosângela Maria Ferreira de Sousa Faculdade de Cuiabá

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6217

Keywords:

Teacher Training. Initial and Continuing Training. Child education.

Abstract

This work involves the training of teachers to work in early childhood education. It makes a brief historical review of early childhood education institutions in Brazil and analyzes their expansion over the years, presents the laws and constitutions that involve these spaces and discusses the concept of childhood over time. The research question was: "Are teachers who work in early childhood education properly trained to work in this stage of education?". Its objective is to recognize the training of teachers who work in early childhood education, their conceptions of teacher training and early childhood education. It was found that teachers have the minimum training required to work in early childhood education, a degree in pedagogy, but they did not take continuing education courses to deepen their knowledge.

Author Biographies

Antonia Rosa Sobral, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa - FAEL, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Danielle Aparecida dos Santos Queiroz, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras – FACEL, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Greicy Regina da Costa Souza, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil pela IESMIG – Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Miriam Arruda de Souza, Faculdade das Águas Emendadas - FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas - FAE.

Nelise Maria Oliveira de Melo, UNIDERP

Graduada em Pedagogia pela Universidade Anhanguera – UNIDERP, Especialista em Educação Infantil com  Ênfase na Educação Especial.

Rosângela Maria Ferreira de Sousa, Faculdade de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade de Cuiabá.

 

Published

2022-07-18

How to Cite

Sobral, A. R. ., Queiroz, D. A. dos S. ., Souza, G. R. da C. ., Souza, M. A. de ., Melo, N. M. O. de ., & Sousa, R. M. F. de . (2022). TEACHER EDUCATION: CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1939–1951. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6217