EVALUATION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Antonia Rosa Sobral Faculdade das Águas Emendadas – FAE
  • Danielle Aparecida dos Santos Queiroz Faculdade Afirmativo
  • Greicy Regina da Costa Souza Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais– IESMIG
  • Joanise Domingas Flanofa Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC
  • Jociane Modesto de Azevedo Faculdade Afirmativo
  • Miriam Arruda de Souza Faculdade das Águas Emendadas - FAE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6171

Keywords:

Early Childhood Education. Evaluation. Assessment Instruments.

Abstract

The main objective of this study was to investigate the use of assessment instruments in early childhood education. Therefore, at first, a bibliographic study was carried out, based on educational theorists and on legal documents that regulate education, aiming to improve the concept of evaluation and evaluative instruments in the context of early childhood education. According to theorists of the area and legal documents that regulate education for this level of education. It was concluded that teachers generally know and use different assessment instruments, and are aware of the importance of these instruments for their own work and for the development of their children, but due to the many instruments they used, they did not explore them in depth.

Author Biographies

Antonia Rosa Sobral, Faculdade das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa - FAEL, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Danielle Aparecida dos Santos Queiroz, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras – FACEL, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Greicy Regina da Costa Souza, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais– IESMIG

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil pela IESMIG – Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Joanise Domingas Flanofa, Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC

Graduada em Pedagogia pelo Instituto de Educação e Tecnologia – INET. Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá - UNIC. Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Jociane Modesto de Azevedo, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Miriam Arruda de Souza, Faculdade das Águas Emendadas - FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas - FAE.

 

Published

2022-07-13

How to Cite

Sobral, A. R. ., Queiroz, D. A. dos S. ., Souza, G. R. da C. ., Flanofa, J. D. ., Azevedo, J. M. de ., & Souza, M. A. de . (2022). EVALUATION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1925–1938. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6171