PLAYGROUND A PLAY SPACE

Authors

  • Antonia Rosa Sobral Faculdade das Águas Emendadas
  • Danielle Aparecida dos Santos Queiroz Faculdade Afirmativo
  • Eda Maria Sousa Matos da Conceição AVEC
  • Greicy Regina da Costa Souza Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Miriam Arruda de Souza FAE
  • Suely Francisca Soares Jacobes Faculdade UniBF

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6153

Keywords:

Playfulness. Toy library. Children's Learning.

Abstract

This study briefly examines the contribution of play to human development, bringing a specific space to the theme of Ludoteca. From there, we discuss how playing plays a role in this place and its contribution to children's learning. With this objective in mind, we approach a theoretical framework involving gameplay, approaching authors such as Brougere (1998), Chateau (1987), Friedmann (1992). Analyzing the importance of the toy library, or toy library, for children's learning, we found that the space is vital for their development and that the project has an important role in their playful environment.

Author Biographies

Antonia Rosa Sobral, Faculdade das Águas Emendadas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa - FAEL, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Danielle Aparecida dos Santos Queiroz, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras – FACEL, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Eda Maria Sousa Matos da Conceição, AVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Associação varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Greicy Regina da Costa Souza, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil pela IESMIG – Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Miriam Arruda de Souza, FAE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas - FAE.

Suely Francisca Soares Jacobes, Faculdade UniBF

Graduada em pedagogia pela UNIP - Universidade Paulista, Graduada em História pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Gestão Municipal pela UNEMAT – Universidade do Estado de Mato Grosso, Especialista em Educação Especial pelo UNINTER - Centro Universitário Internacional, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade UniBF.

Published

2022-07-12

How to Cite

Sobral, A. R. ., Queiroz, D. A. dos S. ., Conceição, E. M. S. M. da ., Souza, G. R. da C. ., Souza, M. A. de ., & Jacobes, S. F. S. . (2022). PLAYGROUND A PLAY SPACE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1902–1916. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6153