THE ROLE OF THE PEDAGOGUE IN RELATION TO SCHOOL INCLUSION

Authors

  • Ana Maria de Fátima Andrade Faculdades Evangélicas integradas Cantares de Salomão
  • Fátima Cristina Marinho Corrêa Borges Universidade Federal de Mato Grosso
  • Silvani Carlotto Faculdade Invest de Ciências  e Tecnologias

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6041

Keywords:

School. Pedagogue. Inclusion.

Abstract

The present work brings the role of the pedagogue when it is said about school  inclusion, its performance and its importance. With the main purpose of understanding  the performance of the pedagogue in inclusive education, it questions the role of the  pedagogue in school inclusion? The methodology used for its development, the  bibliographical research where it has the purpose to indicate the available works on the  theme, were gathered to the works of the following authors MALHEIROS (2011),  AMARAL et. (1991), GARCIA (2013), MENEZES (2001), Laws of Guidelines and Bases  (1996), KAILER and PAPI (2014), Statute of Children and Adolescents (1990), among  others.

Author Biographies

Ana Maria de Fátima Andrade, Faculdades Evangélicas integradas Cantares de Salomão

Licenciatura em Pedagogia com habilitações: Magistério  das Séries Iniciais do ensino fundamental e Magistério de Educação Infantil. Pós- Graduação "Lato Sensu" especialização em  Neuroeducação. pela Faculdades Evangélicas integradas Cantares de Salomão. Instituto Panamericano de Educação Assessoria e Consultoria Educação Infantil e Especial. Email-anaeandreiaekarla@gmail.com

Fátima Cristina Marinho Corrêa Borges, Universidade Federal de Mato Grosso

Universidade Federal de Mato Grosso. Licenciada em Pedagogia com habilitação em Magistério das Séries Iniciais do Ensino Fundamental/Universidade Federal de Mato grosso, ano 2007. Especialização - Lato Sensu - Língua Brasileira de Sinais e Educação Especial/Faculdade Cidade Verde, ano 2011. Especialização - Lato Sensu- Docência na Educação Infantil / Universidade Federal de Mato grosso, ano 2015. Atuando há 21 anos na Educação Infantil. fa.cris.correa@gmail.com

Silvani Carlotto, Faculdade Invest de Ciências  e Tecnologias

Especialista em Educação Infantil e séries iniciais/licenciatura em Pedagogia- Faculdade Invest de Ciências  e Tecnologias. Cuiabá- MT. E-mail: Silvacarlotta@hotmail.com

Published

2022-06-30

How to Cite

Andrade, A. M. de F. ., Borges, F. C. M. C. ., & Carlotto, S. . (2022). THE ROLE OF THE PEDAGOGUE IN RELATION TO SCHOOL INCLUSION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1114–1122. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6041