MATHEMATICS FOR LIFE: THE IMPORTANCE IN THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORY AND PRACTICE

Authors

  • Tiano Peres Azevedo
  • Tiago Farias Dutra Universidade Católica de Pelotas
  • Natália da Silva Caldeira Universidade Católica de Pelotas
  • Adriana Cougo Godoi Faculdade Anhanguera de Pelotas
  •  Marlei Garcia Gettens Universidade Católica de Pelotas
  • Cristiane do Amaral Coelho Jung Universidade Federal de Pelotas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5075

Keywords:

Daily life. School. Interest. Commitment.

Abstract

The objective of this work was to verify, through a bibliographical research, ways to arouse the interest of students in the teaching of mathematics from their first contacts with the school world. At first, we seek to describe the importance of mathematics in everyday life and how much it is present in our daily lives, then it is about the relationships between theory and practice that can be made to arouse greater interest in the search for knowledge and the importance of having a good foundation. Bearing in mind that it is in the family that the first examples are followed, in the course of its formation, the school must seek to walk alongside the family. Finally, as the teacher's commitment is important to provoke the student's interest and also to relate the contents with the daily life. After all, it is he, the teacher, who is committed to sharing his knowledge.

Author Biographies

Tiano Peres Azevedo

Formação: Licenciatura em Educação Física. Instituição: Faculdade Anhanguera de Pelotas. E-mail tianoazevedo@susepe.rs.gov.br.

 

Tiago Farias Dutra, Universidade Católica de Pelotas

Formação: Licenciatura Plena em Ciência Biológicas. Instituição: Universidade Católica de Pelotas.

Natália da Silva Caldeira, Universidade Católica de Pelotas

Formação: Bacharel de Direito. Instituição: Universidade Católica de Pelotas.

Adriana Cougo Godoi, Faculdade Anhanguera de Pelotas

Formação: Licenciatura em Ciências Biológicas. Instituição: Faculdade Anhanguera de Pelotas.

 Marlei Garcia Gettens, Universidade Católica de Pelotas

Formação: Tecnólogo em segurança Pública. Instituição: Universidade Católica de Pelotas.

Cristiane do Amaral Coelho Jung, Universidade Federal de Pelotas

Formação: Licenciatura em Educação Física. Instituição: Universidade Federal de Pelotas.

Published

2022-04-30

How to Cite

Azevedo, T. P. ., Dutra, T. F. ., Caldeira, N. da S. ., Godoi, A. C. ., Gettens, MarleiG., & Jung, C. do A. C. . (2022). MATHEMATICS FOR LIFE: THE IMPORTANCE IN THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORY AND PRACTICE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(4), 509–519. https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5075