REVISITING MATHEMATICS TEACHING: NEW LEARNING STRATEGIES

Authors

  • Janaína Vilas Boas Universidade de Cuiabá
  • Joana Alves Pereira Lima Instituto Cuiabano de Educação (ICE) em Cuiabá
  • Marcilia Silva de Lima Rios Faculdade do Instituto Panamericano
  • Marta Alves Pereira Soares Universidade Cândido Mendes do Rio de Janeiro
  • Oneide Sebastiana Ribeiro de Souza Arruda Universidade Federal de Mato Grosso
  • Rosinei Pereira da Silva Universidade Federal de Mato Grosso
  • Tânia de Carvalho Pereira Faculdades Integradas São Camilo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4699

Keywords:

Mathematics. Meaningful learning. Daily. Games.

Abstract

The article in evidence is a reflection on the teaching of Mathematics, aiming at a comparative study regarding the course of this discipline in schools over the years, in order to know how it was taught and to make a comparison regarding to the way in which the work in this area of ​​knowledge is currently being carried out with students. Through a bibliographic review, we seek to know the trajectory of Mathematics in schools to the present day, and to suggest one of the best proposals to help students build mathematical knowledge, so that they are really assimilated by students in a meaningful and lasting way. At the end, we describe some proposals that can help the teacher to develop their work together with the students, so that Mathematics is perceived by them as a discipline inseparable from their daily activities.

Author Biographies

Janaína Vilas Boas, Universidade de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá (UNIC) 

Joana Alves Pereira Lima, Instituto Cuiabano de Educação (ICE) em Cuiabá

Especialista em Psicopedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação (ICE) em Cuiabá - MT, graduada em Pedagogia pelo UNIVAG- Centro Universitário de Várzea Grande e formada pelo curso do Magistério. E-mail: joanazil38@gmail.com. 

Marcilia Silva de Lima Rios, Faculdade do Instituto Panamericano

Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais do Ensino Fundamental de 09 anos pela Faculdade do Instituto Panamericano (FACIPAN) e graduada em Pedagogia pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia. 

Marta Alves Pereira Soares, Universidade Cândido Mendes do Rio de Janeiro

Especialista em Psicopedagogia pela Universidade Cândido Mendes do Rio de Janeiro, graduada em Licenciatura Plena em Geografia pelo UNIVAG- Centro Universitário de Várzea Grande e formada pelo curso do Magistério. 

Oneide Sebastiana Ribeiro de Souza Arruda, Universidade Federal de Mato Grosso

Especialista em Educação Infantil pela Faculdade de Ciências Administrativas e graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso -UFMT. 

Rosinei Pereira da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Especialista em Psicopedagogia e graduada pela Universidade Federal de Mato Grosso -UFMT. 

Tânia de Carvalho Pereira, Faculdades Integradas São Camilo

Especialista em Educação Infantil e Coordenação Pedagógica pela UFMT, em Didática Geral pela Universidade de Educação de Assis e em Lato Sensu em Saúde Pública pela Faculdades Integradas São Camilo e graduada em licenciatura Plena em Pedagogia pela UFMT. 

Published

2022-03-31

How to Cite

Boas, J. V. ., Lima, J. A. P. ., Rios, M. S. de L. ., Soares, M. A. P. ., Arruda, O. S. R. de S. ., Silva, R. P. da ., & Pereira, T. de C. . (2022). REVISITING MATHEMATICS TEACHING: NEW LEARNING STRATEGIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 1277–1288. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4699