ART IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Benedita Maia de Amorim Manfrin Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Dulcineia de Moraes Santos Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT
  • Laura Patrícia Amorim Leite Delgado Universidade de Cuiabá
  • Lucilene Cruz de Souza Oliveira Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Marenil Alessandra de Siqueira Ribeiro Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Márcia do Socorro Dias Sousa Faculdade Afirmativo
  • Rosineia Pereira Barcelos Avelar Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4675

Keywords:

Pedagogy. Art-education. Early Childhood Education.

Abstract

This article intends to identify how the arts can be important for the development of children, in the context of the formation of individuals who can contribute positively to society as a whole, a model totally contrary to the model that the school takes as the basic objective of training people. able to participate in the labor market. The case is that in this model the artistic and cultural expressions of a society are fundamental, as they are not considered important for the formation of the child and the result of this is only the accumulation of knowledge, it has no mental or emotional effect. To facilitate the contentization of the content presented in this article, it was divided into five main themes, in order to present a complete overview of art education in Brazil.

Author Biographies

Benedita Maia de Amorim Manfrin, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Dulcineia de Moraes Santos, Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT.

Laura Patrícia Amorim Leite Delgado, Universidade de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá.

Lucilene Cruz de Souza Oliveira, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Marenil Alessandra de Siqueira Ribeiro, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Márcia do Socorro Dias Sousa, Faculdade Afirmativo

Graduada 2ª Licenciatura em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Rosineia Pereira Barcelos Avelar, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Published

2022-03-30

How to Cite

Manfrin, B. M. de A. ., Santos, D. de M. ., Delgado, L. P. A. L. ., Oliveira, L. C. de S. ., Ribeiro, M. A. de S. ., Sousa, M. do S. D. ., & Avelar, R. P. B. . (2022). ART IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 1391–1401. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4675