CANTIGA DE RODA IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Benedita Maia de Amorim Manfrin Instituto Cuiabano de Educação
  • Dulcineia de Moraes Santos Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT
  • Laura Patrícia Amorim Leite Delgado Universidade de Cuiabá
  • Lucilene Cruz de Souza Oliveira Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Marenil Alessandra de Siqueira Ribeiro Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Márcia do Socorro Dias Sousa Faculdade Afirmativo
  • Rosineia Pereira Barcelos Avelar Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4673

Keywords:

Cantigas de roda. music Child education.

Abstract

: This article aims to collect information on the topic: “Cantigas de roda in Early Childhood Education”, to support the theory and provide a correct view of the importance of music for children. Firstly, teachers should discuss the importance of incorporating lullabies into their activities as they provide many benefits for children's development. Therefore, the choice of theme is justified, as it is easier to learn when early childhood educators incorporate music through nursery rhymes, it also brings a lot of value to children's cognitive development and movement, in addition, it also helps creativity and enriches the vocabulary of the same. Music in early childhood, in addition to didactic and pedagogical inputs, brings more tranquility and peace to children's learning. The appreciation of nursery rhymes in early childhood and the social support of the student and the school community are the hallmarks of this book.

Author Biographies

Benedita Maia de Amorim Manfrin, Instituto Cuiabano de Educação

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Dulcineia de Moraes Santos, Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT.

Laura Patrícia Amorim Leite Delgado, Universidade de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá.

Lucilene Cruz de Souza Oliveira, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Marenil Alessandra de Siqueira Ribeiro, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Márcia do Socorro Dias Sousa, Faculdade Afirmativo

Graduada 2ª Licenciatura em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Rosineia Pereira Barcelos Avelar, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Published

2022-03-30

How to Cite

Manfrin, B. M. de A. ., Santos, D. de M. ., Delgado, L. P. A. L. ., Oliveira, L. C. de S. ., Ribeiro, M. A. de S., Sousa, M. do S. D. ., & Avelar, R. P. B. . (2022). CANTIGA DE RODA IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 1380–1390. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4673