THE NEED FOR TEACHING TEACHING PRACTICES FOR NURSING PROFESSIONALS

Authors

  • Thaís Barbosa de Souza Universidade Federal de Rondonópolis
  • Rogério Costa Batista Instituto Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4671

Keywords:

Nursing. Didactics. Teaching.

Abstract

This article addresses the theme that permeates the need for didactics for the professional nurse, since this professional supports his role as an agent of change through education. This is an integrative review article, which sought the view of some authors on the importance of nurses in using pedagogical didactic means that help them to perform their profession when educating for health. The need for measures to strengthen the didactic knowledge of nurses is demonstrated so that this professional can rethink their way of teaching and become a transforming agent of knowledge.

Author Biographies

Thaís Barbosa de Souza, Universidade Federal de Rondonópolis

Mestrado em Terapia Intensiva pela Sociedade Brasileira de Terapia Intensiva. Atualmente é docente da Universidade Federal de Rondonópolis, docente da Universidade de Cuiabá e enfermeira SAMU da Prefeitura Municipal de Primavera do Leste. Tem experiência na área de Enfermagem, com ênfase em Enfermagem. Possui graduação em Enfermagem pela Universidade Estadual do Centro-Oeste, especialização em: Enfermagem em Urgência e Emergência, enfermagem em Terapia Intensiva, Enfermagem em Nefrologia, Enfermagem do Trabalho, Enfermagem em Oncologia, Auditoria em Serviços de Saúde, Saúde Pública. E-mail: barbosadesouzathais@gmail.com

 

Rogério Costa Batista, Instituto Federal de Mato Grosso

Possui o Curso Técnico de Segurança do Trabalho (2015), Técnico em Eletrotécnica pelo Instituto Federal de Mato Grosso- IFMT (2016). Graduação em Licenciatura Plena em Matemática pela Universidade Federal de Mato Grosso-UFMT (2010), Bacharel em Engenharia Civil- UNIC (2018); Especialista em Gestão Pública UAB/UFMT (2014); Especialista em Redes e Computação distribuída - IFMT/UAB (2018), Pós Graduado em Engenharia de Estruturas e Fundações -UNOPAR (2021), Acadêmico de graduação em Administração Pública UFMT/UAB (2022), Pós Graduação em Gestão Integrada de Segurança Pública- IFMT (2021) e Mestrando em Educação Profissional e Tecnológica-ProfEPT-IFMT(2022). Atualmente é Subtenente do Corpo de Bombeiros do Estado de Mato Grosso, Lotado na 6ª Companhia Independente Bombeiros Militar em Primavera do Leste-MT. E-mail: rogeriocostab@gmail.com

 

Published

2022-03-31

How to Cite

Souza, T. B. de ., & Batista, R. C. . (2022). THE NEED FOR TEACHING TEACHING PRACTICES FOR NURSING PROFESSIONALS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 979–987. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4671