CHALLENGES OF FINANCIAL EDUCATION AS A TOOL TO FIGHT INDEBT IN BRAZIL

Authors

  • Eliane Alves de Souza Universidad Columbia del Paraguay - Asunción-Py
  • Bruna Nunes Mont´mor Universidad Columbia del Paraguay, Asunción-Py
  • Karen Santos D´Oliveira Universidad Columbia Del Paraguay, Asunción – Py
  • Luciene Suzarte Santos Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py
  • Maria José Silva Almeida Trindade Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4563

Keywords:

Education. Financial education. Indebtedness.

Abstract

The theme of this research is focused on Education. The study presented in the theoretical framework verifies the concepts of Financial Education and indebtedness. We sought to gather data in order to answer the central problem of the research: what are the challenges of Financial Education as a tool to combat indebtedness in Brazil? The methods used were bibliographic and documental review. Based on bibliographic and documental analyses, the research found that economic indicators show growth in the indebtedness of Brazilian families, despite the Financial Education programs supported by the Federal Government and Financial Market, which makes it necessary to reflect on the effectiveness of the execution of these programs.

Author Biographies

Eliane Alves de Souza, Universidad Columbia del Paraguay - Asunción-Py

Mestra e doutoranda em Ciências da Educação pela Universidad Columbia del Paraguay - Asunción-Py. Especialista em Administração Estratégica pela UNESA - Brasil. Bacharel em Ciências Contábeis pela Federação das Faculdades Celso Lisboa – Brasil; Servidora Federal na Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ).

Bruna Nunes Mont´mor, Universidad Columbia del Paraguay, Asunción-Py

Mestra em Síntese Orgânica e Produtos Naturais pela Universidade Federal de Viçosa; doutoranda em Ciências da Educação pela Universidad Columbia del Paraguay, Asunción-Py.

Karen Santos D´Oliveira, Universidad Columbia Del Paraguay, Asunción – Py

Mestra e doutoranda em Ciências da Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay, Asunción – Py. Especialista em Gestão Escolar – Orientação e Supervisão.

Luciene Suzarte Santos, Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py

Mestra e doutoranda em Ciências da Educação pela Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py. Especialista em Africanidades pela FACON.

Maria José Silva Almeida Trindade, Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py

Mestra e doutoranda em Ciências da Educação pela Universidad Columbia del Paraguay, Asunción – Py. Especialista em Psicopedagogia clínica e institucional pela UNINOVE.

Published

2022-03-31

How to Cite

Souza, E. A. de ., Mont´mor, B. N. ., D´Oliveira, K. S. ., Santos, L. S. ., & Trindade, M. J. S. A. . (2022). CHALLENGES OF FINANCIAL EDUCATION AS A TOOL TO FIGHT INDEBT IN BRAZIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 158–166. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4563