PEDAGOGY IN THE PRISON SYSTEM AGAINST SOCIAL INCLUSION

Authors

  • Bruno da Silva  Nascimento Faculdade Faveni
  • Gislaine Silveira Nunes Faculdade IBRA
  • Aline Andressa Trennepohl Borges Faculdade Alfamérica
  • Lucas Peixoto da  Silveira Faculdade Faveni
  • Fábio Lopes  Schwertz Faculdade Faveni
  • Carla Pilling dos Santos SEAPEN/RS

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4206

Keywords:

Pedagogy. Prison System. Social Inclusion. Legislation.

Abstract

The present work is intended to bring up a discussion on such an important subject which is the prison system, highlighting the activity of pedagogy as an institute of social inclusion. In this context, it seeks to highlight the teacher's work in the reconstruction and transformation of inmates who propose to be students, seeking a new condition of life and opportunities. To enable a better understanding of the subject, the analysis will be focused on bibliographical research by renowned authors who speak on the subject, as well as using research on legislation and other regulations that deal with education issues in general, such as the Brazilian Federal Constitution, Law guidelines and bases of national education. With this research, it is intended, in the end, to be able to demonstrate and clarify the need for pedagogical activities in the prison context.

Author Biographies

Bruno da Silva  Nascimento, Faculdade Faveni

Graduado em Administração pelo Centro Universitário Metodista (IPA). Pós-graduado em Gestão Prisional pela Faveni. Policial Penal da SEAPEN/RS. E-mail: Bruno.nascimento.adm@gmail.com.

Gislaine Silveira Nunes, Faculdade IBRA

Graduada em Comunicação Social- Habilitada em Relações Públicas pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Pós-graduada em Perfis criminais e comportamentais pela IBRA. Policial Penal da SEAPEN/RS. E-mail:gislainesilveira16@gmail.com.

Aline Andressa Trennepohl Borges, Faculdade Alfamérica

Graduada em Ciências Contábeis pela Universidade de Passo Fundo(UPF). Pós-graduada em Segurança Pública pela Faculdade Alfamérica. Policial Penal da SEAPEN/RS. E-mail: aline_atb@hotmail.com.

Lucas Peixoto da  Silveira, Faculdade Faveni

Graduado em Engenharia de Produção pela Faculdade Anhanguera do Rio Grande do Sul. Pós-graduado em Gestão Prisional pela faculdade Faveni. Policial penal da SEAPEN/RS. E-mail lucas2246@hotmail.com

Fábio Lopes  Schwertz, Faculdade Faveni

Graduado em licenciatura em História pela Universidade Luterana do Brasil (Ulbra). Pós-Graduado em Gestão Prisional pela Faculdade Faveni. Policial Penal da SEAPEN/RS. E-mail: fabio85lopes@yahoo.com

Carla Pilling dos Santos, SEAPEN/RS

Graduada em Educação física pelo Instituto Porto Alegre da Igreja Metodista. Centro Universitário Metodista. Policial Penal da SEAPEN/RS. E-mail: carlapillings@gmail.com.

Published

2022-02-28

How to Cite

Nascimento, B. S., Nunes, G. S. ., Borges, A. A. T. ., Silveira, L. P., Schwertz, F., & Santos, C. P. dos . (2022). PEDAGOGY IN THE PRISON SYSTEM AGAINST SOCIAL INCLUSION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 566–580. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4206