THE IMPORTANCE OF THE TEACHING PROCESS IN THE TRAJECTORY OF CHILD EDUCATION TO THE BEGINNING OF ELEMENTARY EDUCATION

Authors

  • Cleide Aparecida Pereira Cirino Instituto Superior de Educação IBITURUNA
  • Célia Celestino da Silva Faculdade Invest
  • Célia de Siena Rodrigues de Siqueira Faculdade Afirmativo
  • Joice Ferreira de Oliveira Alencar Cardoso Centro Universitário Leonardo da Vinci
  • Layra Milena da Silva Suquere Faculdade integrada de Várzea Grande
  • Eloider Camargo Instituto Superior de Educação IBITURUNA
  • Clair Rauber Instituto Superior de Educação IBITURUNA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4191

Keywords:

Teaching. Learning. Teacher.

Abstract

This article emphasizes the importance of teaching and learning in the early years from early childhood education to elementary school, considering all stages of education, taking into account the entire school space and especially the pedagogical support offered to children/students right at the end of school. early childhood education and at the beginning of this transition to elementary school, recognizing the importance of schooling in the early years is to seek meaning that strengthens, stimulates and develops their ability to build knowledge and value their potential, being able to interpret through languages ​​and interactions, instrumental zing in the rescue of their self-esteem, helping in understanding and understanding, systematizing in this literacy process articulating pedagogical practices making this passage of educational games and games capable of producing reading and writing.

Author Biographies

Cleide Aparecida Pereira Cirino, Instituto Superior de Educação IBITURUNA

Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia Clinica e Institucional pelo Instituto Superior de Educação IBITURUNA. E-mail: cleidecidinha@hotmail.com.

Célia Celestino da Silva, Faculdade Invest

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Invest. de Ciência e Tecnologia. E-mail: celiacelestino190@gmail.com.

Célia de Siena Rodrigues de Siqueira, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo. Especialista em Educação Infantil e Especial – Instituto Cuiabano de Educação- ICE. E-mail: melusacelia@outlook.com.

Joice Ferreira de Oliveira Alencar Cardoso, Centro Universitário Leonardo da Vinci

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá UNIC. Especialista em Alfabetização e Letramento – Centro Universitário Leonardo da Vinci. E-mail: Joice_olliver@hotmail.com.

Layra Milena da Silva Suquere, Faculdade integrada de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Integrada Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas Instituto Cuiabano de Educação. Especialista em Educação Especial e Inclusão com ênfase AEE – Faculdade integrada de Várzea Grande - FIAVEC. E-mail: layra.milena@gmail.com.

Eloider Camargo, Instituto Superior de Educação IBITURUNA

Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia Clinica e Institucional pelo Instituto Superior de Educação IBITURUNA. E-mail: elocamarguinho@hotmail.com.

Clair Rauber, Instituto Superior de Educação IBITURUNA

Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia Clinica e Institucional pelo Instituto Superior de Educação IBITURUNA. E-mail: clair151971@hotmail.com.

Published

2022-02-28

How to Cite

Cirino, C. A. P. ., Silva, C. C. da ., Siqueira, C. de S. R. de ., Cardoso, J. F. de O. A. ., Suquere, L. M. da S. ., Camargo, E. ., & Rauber, C. . (2022). THE IMPORTANCE OF THE TEACHING PROCESS IN THE TRAJECTORY OF CHILD EDUCATION TO THE BEGINNING OF ELEMENTARY EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 416–427. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4191