O USO DO QUESTIONÁRIO DESIDERATIVO NA AVALIAÇÃO PSICOLÓGICA DE ADOLESCENTES QUE SE AUTOMUTILAM, NO CONTEXTO ESCOLAR

doi.org/10.29327/217514.6.12-21

Authors

  • Maria Eni de Mattos Universidad de Ciências Empresariales e Sociales

Keywords:

Psychological assessment - School - Projective test.

Abstract

The present work is part of a doctoral project in Psychology. The introduction will focus on the history of psychological assessment, psychological assessment in the school context and desiderative questionnaire. The objective was to analyze the responses of ten adolescents between 13 and 21 years of age who self-use to understand the desires and defenses behind the act of cutting themselves. Methodology: Meeting with school teachers, meeting with parents of the adolescents, signing the consent form, applying the Desiderative Questionnaire and forming the intervention group. Conclusion: Intervene in order to improve the adolescents' self-esteem, develop resilience, understand the internal conflict and its possible causes.

Author Biography

Maria Eni de Mattos, Universidad de Ciências Empresariales e Sociales

Psicóloga clínica, atua em consultório particular desde 2012. Professora readaptada pela SEED – PR. desde 1996. Graduada em Letras pela FAFIG/ UNICENTRO - Guarapuava - PR. Especialista em Ensino de Língua Portuguesa pela Unicentro - Guarapuava - PR. Especialista em Língua Inglesa pela TUIUTI - Curitiba - PR. Mestre em Educação pela UNINI - México. Graduada em Psicologia com ênfase em Saúde e Educação pela Faculdade Guairacá - Guarapuava - PR. Especialista em Psicologia Analítica e Religião Oriental e ocidental pelo Instituto Ichthys/ Faculdade Vicentina - Curitiba - Paraná. Curso de extensão em Imaginação Ativa pelo Ichthys Instituto – Curitiba - PR. e Psicoterapia junguiana pelo mesmo instituto. Especialista em Neuropsicopedagogia clínica pela Rhema/Facel – Ivaiporã – PR. Doutoranda em Psicologia Clínica pela UCES – Universidad de Ciências Empresariales e Sociales em convênio com o IESLA – Instituto de Educação Superior Latinoamericano. E-mail: mariaenimattos@yahoo.com.br.

Published

2020-12-31

How to Cite

de Mattos, M. E. (2020). O USO DO QUESTIONÁRIO DESIDERATIVO NA AVALIAÇÃO PSICOLÓGICA DE ADOLESCENTES QUE SE AUTOMUTILAM, NO CONTEXTO ESCOLAR: doi.org/10.29327/217514.6.12-21. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 6(12), 07. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/324