SCHOOL VIOLENCE: A REFLECTION ON SCHOOL VIOLENCE AGAINST CHILDREN

Authors

  • Julia Bastos Lopes
  • Denise Paiva d`Ávila Melo Universidade Veiga de Almeida

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.3080

Keywords:

School. School Violence. Childhood Education. Pedagogy. Teacher-student relationship

Abstract

This article aims to reflect and expose the relation between the concepts of violence and authority in the school context and, especially in teacher-student relationship. And thus developing knowledge about ways to face these types of violations of children's rights practiced in the school environment. The concern and interest in studying this event occurs due to the high number of children who arrive in high school and adulthood and have problems/traumas/difficulties in these phases due to these situations addressed in the article. Therefore, with the help of participatory practices, one can repair the value of collaborative action in the school, elaborating actions aimed at dialogue and bringing the whole school community closer, pursuing a welcoming school.

Author Biographies

Julia Bastos Lopes

Graduanda em Pedagogia pela Universidade Veiga de Almeida localizada no Estado do Rio de Janeiro. Autora de jogo de tabuleiro chamado “Juntos nessa História” onde foi elaborado na disciplina Laboratório de Análise e Produção Didática do curso de Pedagogia, o jogo apresenta uma proposta de contextualização no ensino da história africana, utilizando como recurso didático um jogo de tabuleiro que aborda assuntos históricos e atuais da cultura afro, com o objetivo de facilitar o processo de aprendizagem dos alunos. Conclusão do curso de Maquiagem Cinematográfica ministrado pela Academia Internacional de Cinema em 2017.

Denise Paiva d`Ávila Melo, Universidade Veiga de Almeida

Mestre em Educação, Professora do Curso de Pedagogia da Universidade Veiga de Almeida

 

Published

2021-11-30

How to Cite

Lopes, J. B. ., & Melo, D. P. d`Ávila . (2021). SCHOOL VIOLENCE: A REFLECTION ON SCHOOL VIOLENCE AGAINST CHILDREN. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(11), 401–416. https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.3080