A LEITURA E A ESCRITA PARA A EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Célia de Siena Rodrigues de Siqueira Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Claudia Dias Barbosa Universidade de Cuiabá – UNIC.
  • Cleide Aparecida Pereira Cirino Instituto Superior de Educação IBITURUNA
  • Joice Ferreira de Oliveira Alencar Cardoso Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI
  • Layra Milena da Silva Suquere Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.
  • Verônica Delgado do Nascimento Barbosa Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2984

Keywords:

: Early Childhood Education. Formation. Reading and writing.

Abstract

This article aims to analyze the importance of reading and writing for the development of children in early childhood education, in order to promote greater interaction with the literary world and be able to take active actions in this process. Therefore, it is necessary to think and plan this space and provide moments of playfulness, which helps each participant to actively imagine, transform ideas into concrete actions, and use existing materials and resources to achieve full development. Educators should be inspired to receive ongoing training to work in the area, with the objective of promoting a moment of fun and knowledge, which helps in the human development of everyone.

 

 

Author Biographies

Célia de Siena Rodrigues de Siqueira, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil e Especial Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas – Mantidas pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Claudia Dias Barbosa, Universidade de Cuiabá – UNIC.

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC.

Cleide Aparecida Pereira Cirino, Instituto Superior de Educação IBITURUNA

Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT,  Especialista em  Psicopedagogia Clínica e Institucional pelo Instituto Superior de Educação IBITURUNA.

Joice Ferreira de Oliveira Alencar Cardoso, Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Alfabetização e Letramento pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI.

Layra Milena da Silva Suquere, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas – Mantidas pelo Instituto Cuiabano de Educação - ICE, Especialista em Educação Especial e Inclusão com Ênfase em AEE pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Verônica Delgado do Nascimento Barbosa, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRODON, Especialista em Educação Infantil nas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Published

2021-11-22

How to Cite

Siqueira, . C. de S. R. de ., Barbosa, C. D. ., Cirino, C. A. P. ., Cardoso, J. F. de O. A. ., Suquere, L. M. da S. ., & Barbosa, V. D. do N. . (2021). A LEITURA E A ESCRITA PARA A EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2961 2969. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2984