A MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Camila da Silva Rondon Campos Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Cleuza da Silva Freire Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Irineide Santos Costa Faculdade UNIVEST de Educação
  • Marta Maria Rodrigues de Miranda Universidade Internacional - UNINTER
  • Maria Carmelina Harbano Faculdade Luso Capixaba
  • Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Verônica Delgado do Nascimento Barbosa Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2909

Keywords:

Mathematical Knowledge. Child education. Development. Ludic.

Abstract

During the period of Kindergarten, children build their bases of mathematical knowledge, although it is important for the development of logical reasoning, creativity and cognitive stimulation in Kindergarten. Many teachers still do not realize this importance and end up developing mathematical knowledge in an incomplete way, which makes them a villain throughout their school life. This work aims to understand the mathematical approach to early childhood education and the importance of this teaching for child development. Mathematics has been set aside to be works later, during elementary school, and can often lead to difficulties throughout a child's school life, contributing to learning difficulties, building a solid foundation of mathematical concepts are important to be properly explored and implemented. fun, making this construction of knowledge significant for students, in addition to showing that the teacher has an important role in this process of mediation in this construction.

Author Biographies

Camila da Silva Rondon Campos, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Cleuza da Silva Freire, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia – Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Irineide Santos Costa, Faculdade UNIVEST de Educação

Graduada em Pedagogia pela Faculdade UNIVEST de Educação, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade UNIVEST de Educação.

Marta Maria Rodrigues de Miranda, Universidade Internacional - UNINTER

Graduada Pedagogia pela Universidade Paulista – UNIP, Especialista em Educação Especial e Educação Inclusiva pela Universidade Internacional - UNINTER.

Maria Carmelina Harbano, Faculdade Luso Capixaba

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil - ULBRA, Especialista em Educação Infantil com Ênfase na Educação Especial pela Faculdade Luso Capixaba.

Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRONDON, Especialista em Docência na Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Relações Raciais no Contexto do EJA – Educação de Jovens e Adultos pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Informática na Educação.

Verônica Delgado do Nascimento Barbosa, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRODON, Especialista em Educação Infantil na Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Published

2021-11-16

How to Cite

Campos, C. da S. R. ., Freire, C. da S. ., Costa, I. S. ., Miranda, M. M. R. de ., Harbano, M. C. ., Gaudêncio, R. C. da S., & Barbosa, V. D. do N. . (2021). A MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2677–2687. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2909