A PRÁTICA DA LEITURA NO ENSINO FUNDAMENTAL

Authors

  • Cleidiane Gonçalves da Silva Faculdade FAIPE
  • Cristiane Moraes Pimentel Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Eliane Maria de Lima Paixão Instituto Cuiabano de Educação
  • Jucilene Pinto de Campos Faculdade Afirmativo
  • Sandra Aparecida Nogueira Faculdade das Águas Emendadas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2854

Keywords:

Reading. Methodologies. Apprenticeship.

Abstract

This article brings as a central theme reading as a habit of elementary school students, thus, the objective of this work is to present factors that can enhance, in stimulating the development of this habit. The adopted methodology is of a qualitative nature, being used as a data collection instrument the literature review, thus, it was through readings and reflections in articles, journals and scientific books that some initial results can be obtained, such as: the relevance of using different methodologies and the importance of the role of the teacher and the family in this process.

Author Biographies

Cleidiane Gonçalves da Silva, Faculdade FAIPE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil com Ênfase nos Anos Iniciais pela Faculdade FAIPE

Cristiane Moraes Pimentel, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Especial e Inclusão pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande  - FIAVEC.

Eliane Maria de Lima Paixão, Instituto Cuiabano de Educação

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Jucilene Pinto de Campos, Faculdade Afirmativo

Graduação em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo.

Sandra Aparecida Nogueira , Faculdade das Águas Emendadas

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Published

2021-11-10

How to Cite

Silva, C. G. da ., Pimentel, C. M. ., Paixão, E. M. de L. ., Campos, J. P. de ., & Nogueira , S. A. . (2021). A PRÁTICA DA LEITURA NO ENSINO FUNDAMENTAL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2492–2503. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2854