A ORGANIZAÇÃO DOS ESPAÇOS NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Adriana Aparecida da Cruz Alves Faculdade Poliensino - FP
  • Andréa Vicunã Ferreira da Silva Mesquita INTERVALE
  • Elaine Aparecida Bernardo Universidade Estadual de Mato Grosso
  • Elizângela Leite da Silva Macedo Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humana
  • Gleice Aparecida Martins Institucional  pela Faculdade São Luíz
  • Silvia Casmal de Freitas Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2753

Keywords:

Space organization. day care centers. Learning. Development. Educational practice.

Abstract

This article analyzes the design of spaces in early childhood education. The objective is to analyze the importance of the space for learning and child development, verifying how it facilitates educational practice and how it is used in everyday life by institutions. The importance of spatial organization in the educational process and the adaptation of physical spaces conducive to spatial quality is addressed. The organization of the room is considered an important educational tool that helps in educational practice and offers the child different experiences. This reinforces the importance of research and teaching that seek to give a different look to the organization of spaces in early childhood education institutions.

Author Biographies

Adriana Aparecida da Cruz Alves, Faculdade Poliensino - FP

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdade Poliensino - FP.

Andréa Vicunã Ferreira da Silva Mesquita, INTERVALE

 Graduada em Pedagogia pela Faculdade INTERVALE, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Elaine Aparecida Bernardo, Universidade Estadual de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Mato Grosso – UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Elizângela Leite da Silva Macedo, Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humana

Graduada em Pedagogia Faculdade Varzeagrandense de Ciências Humanas, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Gleice Aparecida Martins, Institucional  pela Faculdade São Luíz

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC,  Especialista em Psicopedagogia Institucional  pela Faculdade São Luíz.

Silvia Casmal de Freitas, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC.  Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Alfabetização pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Published

2021-11-03

How to Cite

Alves, A. A. da C. ., Mesquita, A. V. F. da S. ., Bernardo, E. A. ., Macedo, E. L. da S. ., Martins, G. A. ., & Freitas, S. C. de . (2021). A ORGANIZAÇÃO DOS ESPAÇOS NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2121–2132. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2753