OS INVISÍVEIS DA EDUCAÇÃO INFANTIL: OS DESAFIOS EM TEMPO DA PANDEMIA

Authors

  • Alana Gabriele da Silva FAVENI
  • Maria Adriana de Souza Silva Santos aculdade Escritor Osman Lins
  • Maria de Lourdes Oliveira FCU

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2694

Keywords:

Childhood education. Challenges. Pandemic.

Abstract

This theoretical article aims to report, in a significant way, the importance of making children in Kindergarten visible at a time of pandemic caused by the new coronavirus, given that they were the most affected in the educational area with the need for social isolation, as they need help to develop the proposed activities. Although this stage of Basic Education is considered one of the most important, as it develops the individual as a being of integrity, its students have been postponed and become invisible. Therefore, based on investigations in previous studies, the aim of this article is to emphasize the importance of care, in which the educational learning system is made visible so that, at this stage, a comprehensive learning process for children in Kindergarten takes place.

Author Biographies

Alana Gabriele da Silva, FAVENI

Especialista em Docência do Ensino Superior pelo instituto de ensino FAVENI, Graduada em Letras/ Inglês e Pedagogia pela Universidade do Sagrado Coração, Bauru e Professora da Educação Básica na rede pública do estado de São Paulo. E-mail:alanagdasilva@gmail.com.

Maria Adriana de Souza Silva Santos, aculdade Escritor Osman Lins

Especialista em Pedagogia, gestão e planejamento educacional Faculdade Escritor Osman Lins. FACOL. Graduada em Pedagogia, Pesquisadora integrante do grupo de pesquisa GEPERGES Audre Lorde UFRPE, professora do Ensino Fundamental anos iniciais do ensino Público de Pernambuco. E-mail: adriana200531@gmail.com.

Maria de Lourdes Oliveira, FCU

Mestranda em Educação Global, Desenvolvimento Humano e Gestão da Inovação  (Flórida Christian University- FCU),Graduada em Pedagogia  professora da Educação Infantil da rede pública do estado São Paulo. E-mail: maluoliveirapedagoga@gmail.com.

Published

2021-10-30

How to Cite

Silva, A. G. da ., Santos, M. A. de S. S. ., & Oliveira, M. de L. . (2021). OS INVISÍVEIS DA EDUCAÇÃO INFANTIL: OS DESAFIOS EM TEMPO DA PANDEMIA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 1685–1698. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2694