PRÁTICAS PEDAGÓGICAS: INTERVENÇÃO PSICOPEDAGÓGICA CLÍNICA E INSTITUCIONAL NO DÉFICIT DE ATENÇÃO E HIPER ATIVIDADE (TDAH)

Authors

  • Daniela dos Santos Ferreira Oliveira
  • Ana Paula Rodrigues

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2664

Keywords:

Early childhood educativo. Neuropsychopedagogy. ADHD in girls.

Abstract

The Psychopedagogy seeks appropriate interventions to alleviate the problems caused by ADHD, strategy to reduce hyperactivity and improve or increase the time of concentration, stimulate the student's self-esteem, avoiding a compromise in their learning, symptoms, diagnostic criteria, and some possible psychopedagogical interventions.

Author Biographies

Daniela dos Santos Ferreira Oliveira

Psicopedagoga e Neuro psicopedagoga. E-mail: suzanemicalalegria@gmail.com.

Ana Paula Rodrigues

DSc em educação.

Published

2021-10-30

How to Cite

Oliveira, D. dos S. F. ., & Rodrigues, A. P. . (2021). PRÁTICAS PEDAGÓGICAS: INTERVENÇÃO PSICOPEDAGÓGICA CLÍNICA E INSTITUCIONAL NO DÉFICIT DE ATENÇÃO E HIPER ATIVIDADE (TDAH) . Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 1311–1318. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2664