AUTISMO: INCLUSÃO DA CRIANÇA AUTISTA NA SALA DE AULA

Authors

  • Artemes Cristina Pires Lamar Instituto de Educação Foco de Ensino
  • Robson Canteiro Valenzuela FAVENI
  • Raquel dos Santos Nascimento Faculdades integradas de Ariquemes

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2662

Keywords:

Autism. Teaching. Apprenticeship. Student/ Teacher.

Abstract

This article aims to discuss the difficulties in the teaching/learning process of the autistic student and suggest some guidance so that the teacher regent or auxiliary can work with this special child. Based on the assumption that the teacher knows little or nothing about Autism or autism spectrum disorder and the impact caused by this anomaly in teaching learning in its various characteristics.

Author Biographies

Artemes Cristina Pires Lamar, Instituto de Educação Foco de Ensino

Graduada em Pedagogia. Instituto de educação Foco de Ensino. CMEI Joana Mont`Serrat. Cuiabá.MT. E-mail: artemes.cristina@gmail.com.

Robson Canteiro Valenzuela , FAVENI

Especialista em Artes cênicas- Universidade Federal da Grande Dourados Pedagogia _Faculdade Magsul Especialista em Artes Visuais Faveni CMEI Joana Mont`Serrat. Cuiabá. MT. E-mail: robsoncanteiro@outlook.com. 

Raquel dos Santos Nascimento , Faculdades integradas de Ariquemes

Graduada em Pedagogia. Faculdades integradas de Ariquemes (FIAR). Rondônia RO. E-mail: nascimentoraquel37@gmail.com.

Published

2021-10-30

How to Cite

Lamar, A. C. P. ., Valenzuela , R. C. ., & Nascimento , R. dos S. . (2021). AUTISMO: INCLUSÃO DA CRIANÇA AUTISTA NA SALA DE AULA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 1288–1298. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2662