APRENDIZAGEM CONECTADA: USO DE REPRODUTOR DE MÍDIA COMO FERRAMENTA PEDAGÓGICA NO ENSINO E APRENDIZAGEM DE FÍSICA

Authors

  • Valdinei Cezar Cardoso Universidade Estadual de Maringá
  • Ivani Francisca dos Santos Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2655

Keywords:

Learning. VLC. physics teaching. media player.

Abstract

The work brings discussions about the use of media as a tool for experimental pedagogical work in physics using low-cost material. It aims to analyze the use of multimedia technological resources, especially VLC and cell phones, in experimental classes, as a pedagogical tool that facilitates learning in Physics teaching. The experimental activity, analyzed in this work, addresses the content of Physics called MRUV, and is divided into four stages: organization and orientation of study groups, carrying out the experiment, the use of the VLC media player and discussion of the results. With the research it was possible to realize that, when using technological resources applied to experimental classes, learning becomes more attractive and meaningful for the student.

Author Biographies

Valdinei Cezar Cardoso, Universidade Estadual de Maringá

Doutor em Ensino de Ciências e Matemática pela Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas (2014). Mestre em Educação para a Ciência e o Ensino de Matemática pela Universidade Estadual de Maringá (2010). Especialista em Educação Matemática pela União das Escolas Superiores do Vale do Ivaí (2002). URL da Homepage: www.matematicaaplicada.saomateus.ufes.br.

Ivani Francisca dos Santos, Universidade Federal do Espírito Santo

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ensino na Educação Básica (PPGEEB) – Centro de Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (CEUNES – UFES). E-mail: ivani.santos@edu.ufes.br

Published

2021-10-30

How to Cite

Cardoso, V. C. ., & Santos, I. F. dos . (2021). APRENDIZAGEM CONECTADA: USO DE REPRODUTOR DE MÍDIA COMO FERRAMENTA PEDAGÓGICA NO ENSINO E APRENDIZAGEM DE FÍSICA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 1178–1190. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2655