A IMPORTÂNCIA DA LEITURA NAS SÉRIES INICIAIS

Authors

  • Darley Kury Marques de Amorim Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Elaine Aparecida Bernardo Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Jarliene Patrício da Cruz Faculdades Integradas de Várzea Grande  - FIAVEC
  • Joelma Campos Rodrigues Pontes Universidade Federal de Mato Grosso  - UFMT
  • Kelsilene Priste Gomes Borsonaro Instituto Vargrandense de Educação – IVE
  • Luiza Helena Nadaleti Dutra Faculdade de Educação São Luís
  • Maricelia Aparecida Paula Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia - INVEST

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2630

Keywords:

: Reading. Kid. Apprenticeship.

Abstract

This article has as its theme the importance of reading in the Early Grades, its specific objectives are to discuss, analyze, compare, what different authors say about the subject. When studying about reading, we will see how it can enhance children's vocabulary, how each child begins to express their ideas through reading; how correct reading contributes to children's social growth, how they will become active readers throughout their lives. The act of reading needs to be encouraged so that it can be introduced into the students' experience as an activity that promotes changes in status and behavior. The main basis of the research was to analyze the focus of the reading ability since the initial series, in the period when the receivers are starting to know the world around them.

Author Biographies

Darley Kury Marques de Amorim, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduada em Pedagogia pela Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - FUFMS, Especialista  em Educação Infantil e Alfabetização pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Elaine Aparecida Bernardo, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Mato Grossso – UNEMAT, Especialista em Psicopedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Jarliene Patrício da Cruz, Faculdades Integradas de Várzea Grande  - FIAVEC

Graduada em Pedagogia Anos Iniciais pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Faculdades Integradas de Várzea Grande  - FIAVEC.

Joelma Campos Rodrigues Pontes, Universidade Federal de Mato Grosso  - UFMT

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso  - UFMT.

Kelsilene Priste Gomes Borsonaro, Instituto Vargrandense de Educação – IVE

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Vargrandense de Educação – IVE, Especialista em Educação Especial e Inclusão pelo Instituto Vargrandense de Educação – IVE.

Luiza Helena Nadaleti Dutra, Faculdade de Educação São Luís

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Outro Preto – UFOP, Especialista em Letramento e Alfabetização pela Faculdade de Educação São Luís.

Maricelia Aparecida Paula, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia - INVEST

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais do Ensino Fundamental de 09 anos pelo Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia - INVEST.

Published

2021-10-29

How to Cite

Amorim, D. K. M. de ., Bernardo, E. A. ., Cruz, J. P. da ., Pontes, J. C. R., Borsonaro, K. P. G. ., Dutra, L. H. N. ., & Paula, M. A. . (2021). A IMPORTÂNCIA DA LEITURA NAS SÉRIES INICIAIS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(9), 1492–1501. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2630