ENSINO HÍBRIDO E A EDUCAÇÃO À DISTÂNCIA: AS DIFERENÇAS METODOLÓGICAS

Authors

  • Alana Gabriele da Silva Flórida Christian University
  • Helenice Barroso Araújo Flórida Christian University
  • Maria Veronica Oliveira Simão Flórida Christian University

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2516

Keywords:

Hybrid teaching. Distance education. Methodologies.

Abstract

Coronavirus has changed people's reality, especially in the educational sphere, in which schools were forced to close their doors to contain the virus, and the teaching and learning process took place through alternative means, such as the internet. As a result, Information and Communication Technologies (ICTs) definitively entered the lives of students and teachers, so there was a great mix of methodologies, especially between Distance Education and Hybrid Teaching, causing confusion in their use. Therefore, based on investigations in previous studies, this article aims to explain the differences between the methodologies and describe that they are very different, despite appearing to be similar.

Author Biographies

Alana Gabriele da Silva, Flórida Christian University

Mestranda em Ciências da Educação pela Flórida Christian University (FCU), pós-graduada em Docência do Ensino Superior pelo instituto de ensino FAVENI, Graduada em Letras/ Inglês e Pedagogia pela Universidade do Sagrado Coração, Bauru e Professora da Educação Básica na rede pública do estado de São Paulo. E-mail:alanagdasilva@gmail.com.

Helenice Barroso Araújo, Flórida Christian University

Mestranda em Ciências da Educação pela Flórida Christian University (FCU), Especialista em Supervisão, Gestão e Planejamento, Graduada em Pedagogia e em Letras Português/Espanhol, Professora do Ensino Fundamental e Médio na rede pública de ensino de Tutóia - Maranhão. E-mail: helenice02@hotmail.com.

Maria Veronica Oliveira Simão, Flórida Christian University

Mestranda em Ciências da Educação pela Flórida Christian University (FCU), Especialista em Educação Especial, Graduada em Pedagogia e em Letras/Espanhol, Professora da Educação Básica na rede pública municipal de ensino no estado do Maranhão. E-mail: mvosimao0311@gmail.com.

Published

2021-10-30

How to Cite

Silva, A. G. da ., Araújo, H. B. ., & Simão, M. V. O. . (2021). ENSINO HÍBRIDO E A EDUCAÇÃO À DISTÂNCIA: AS DIFERENÇAS METODOLÓGICAS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 327–338. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2516