TRANSTORNO DO DÉFICIT DE ATENÇÃO E HIPERATIVIDADE (TDAH): NEURO PSICOPEDAGOGIA COMO UMA ALIADA PARA MENINAS NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Daniela dos Santos Ferreira Oliveira
  • Ana Paula Rodrigues

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2295

Keywords:

Early childhood education. Neuropsychopedagogy. ADHD in girls.

Abstract

Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) often have problems in social interactions. Executive functions are responsible for behavior and are related to the repertoire of social cognition. Social cognition is associated with the ability to identify, manipulate and regulate behavior from the processing of perceived social cues and are seen as a protective factor for the individual.

Author Biographies

Daniela dos Santos Ferreira Oliveira

Especialista em neuro psicopedagogia

Ana Paula Rodrigues

DSc. em educação.

Published

2021-09-30

How to Cite

Oliveira, D. dos S. F. ., & Rodrigues, A. P. . (2021). TRANSTORNO DO DÉFICIT DE ATENÇÃO E HIPERATIVIDADE (TDAH): NEURO PSICOPEDAGOGIA COMO UMA ALIADA PARA MENINAS NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(9), 907–914. https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2295