THE INSERTION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENT: CONTRIBUTIONS, CHALLENGES, AND POSSIBILITIES

Authors

  • Natanael Nunes Viçosi Universidade Christian Business School
  • Crislayne de Souza Ferreira
  • Selma Maria Dias de Souza
  • Gedivaldo de Andrade Silva
  • Rozineide Iraci Pereira da Silva Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i11.22228

Keywords:

Education. Digital technologies. Inclusion. Teaching-learning. Challenges.

Abstract

This paper discusses the presence of digital technologies in schools, examining their contributions, limits and perspectives of pedagogical use. Based on a literature review, it investigates how technological resources can promote dynamic learning, expand student participation and support inclusive practices. It also addresses challenges such as unequal access, poor infrastructure and insufficient teacher training, as well as reflections on public policies and inclusion. It argues that the critical and planned use of technology strengthens the democratic role of schools and connects curricula to students’ daily lives, contributing to a fairer and more equitable education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Natanael Nunes Viçosi, Universidade Christian Business School

Formado em Letras e Literatura, especialização em: Didática e metodologia do Ensino Superior, mestrando em Ciências da Educação pela Universidade Christian Business School-CBS.

Crislayne de Souza Ferreira

Graduada Pedagogia, Especialização em Educação especial e inclusiva e neuropsicopedagogia institucional e clínica. 

Selma Maria Dias de Souza

Graduada em Letras Especialização em Libras e psicopedagogia. 

Gedivaldo de Andrade Silva

Graduado em Licenciatura Plena em Pedagogia, Bacharel em Teologia, Pós graduado em Coordenação Pedagógica, Pós graduado em Didática e Metodologia do Ensino Superior com ênfase em tecnologias Educacionais, Pós graduado em Psicopedagogia e Gestão Escolar.

Rozineide Iraci Pereira da Silva, Christian Business School

PhD. Doutora em Ciências da Educação, professora orientadora da Christian Business School-CBS.

Published

2025-11-14

How to Cite

Viçosi, N. N., Ferreira, C. de S., Souza, S. M. D. de, Silva, G. de A., & Silva, R. I. P. da. (2025). THE INSERTION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENT: CONTRIBUTIONS, CHALLENGES, AND POSSIBILITIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(11), 3845–3859. https://doi.org/10.51891/rease.v11i11.22228