MEMBERSHIP MARKETING AND THE USE OF TECHNOLOGIES FOR CUSTOMER RETENTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i6.19641

Keywords:

Customer retention. Adhesion marketing. Loyalty.

Abstract

This article aims to analyze how adhesion marketing, combined with the use of technologies, can be an effective strategy for customer retention in organizations. The research was conducted through an exploratory, bibliographic, and qualitative methodological approach, allowing for an in-depth understanding of the topic. The results indicated that the use of loyalty strategies, such as reward programs, personalized service, and digital technologies (CRM, marketing automation, digital channels), significantly contributes to strengthening the relationship between company and consumer. Furthermore, it was found that after-sales service and the use of data to personalize offers are key elements in increasing customer loyalty. The analysis also highlighted examples of companies that successfully adopt adhesion marketing, such as Avon, Amway, and Mary Kay. It is concluded that the integration of technology, customer relationship management, and loyalty strategies is essential for companies seeking to enhance their competitiveness and promote continuous customer satisfaction.

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Author Biographies

Ana Carla Nunes Brito da Silva, Faculdade Futura

Graduando em Administração pela Faculdade Futura. orcid:0009-0003-8837-4268.

Damares Frantiely da Silva Venancio, Faculdade Futura

Graduando em Administração pela Faculdade Futura.  orcid: https://orcid.org/0009-0007-9756-3123.

Matheus Barros Bianquini, Faculdade Futura

Graduando em Administração pela Faculdade Futura. orcid: 0009-0008-3955-1762.

Walysson Rodrigo da Costa Fernandes, Faculdade Futura

Graduando em Administração pela Faculdade Futura. orcid: https://orcid.org/0009-0005-9208-724X.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), Graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestrado em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X.

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente da Faculdade Futura de Votuporanga e Teologia da Faculdade de Teologia e Ciências de Votuporanga (FATEC). Graduado em Administração pela UNIFEV) e Teologia pela FATEC. Especialista em Mercado Financeiro e Banking pela Unicesumar e Mestrando em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil.

Fernando Henrique Mainardi, Faculdade Futura

Docente da Faculdade Futura de Votuporanga. Graduado em Matemática. (UNIFEV). Especialista em Matemática (UNICAMP). Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR). Mestrado em Matemática (UNESP).

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente e Coordenadora no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV).Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV)Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4672-6013.

Published

2025-06-06

How to Cite

Silva, A. C. N. B. da, Venancio, D. F. da S., Bianquini, M. B., Fernandes, W. R. da C., Silva, S. D. da, Mendes, I., … Oliveira, E. A. de. (2025). MEMBERSHIP MARKETING AND THE USE OF TECHNOLOGIES FOR CUSTOMER RETENTION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(6), 1270–1282. https://doi.org/10.51891/rease.v11i6.19641