THE HOSPITALIZED CHILD AND THE CONTINUITY OF LEARNING

Authors

  • Edilaine de Jesus Dias Rehder Christian Business School
  • Camila Bianca Públio Christian Business School
  • Rozineide Iraci Pereira da Silva Christian Business School
  • Fátima Goreti Borges Haring Christian Business School
  • Patrícia Lopes Ramos Públio Christian Business School
  • Sheila Lopes de Barros Universidade Federal de São Carlos

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i10.19339

Keywords:

Learning. Legal support. Education in the hospital. Self-esteem.

Abstract

This article aims to discuss the learning process of children/adolescents who become ill and need to continue their academic life within a hospital environment. What are the possibilities for learning and what is the importance of the teacher within the hospital, and what rights do these individuals have to continue studying? The text also aims to point out the challenges and difficulties that illness brings, doubts between death and cure, and the recovery of self-esteem in this environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Edilaine de Jesus Dias Rehder, Christian Business School

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras, Pós-graduada em Neuropsicopedagogia e Pedagogia Hospitalar; Mestra em Educação e Doutoranda pela Christian Business School.

Camila Bianca Públio, Christian Business School

Graduada em Pedagogia pela Universidade de; Pós-graduada em Educação Especial e Pedagogia Hospitalar; Doutoranda pela Christian Business School.

Rozineide Iraci Pereira da Silva, Christian Business School

PhD. Doutora em Ciências da Educação, professora orientadora da Christian Business School.

Fátima Goreti Borges Haring, Christian Business School

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Fundação Santo André, Pós-graduada em Alfabetização; Psicopedagogia; Neuropsicopedagogia; Altas Habilidades/Superdotação; Mestra em Educação pela Universidade de Sorocaba; Doutoranda pela Christian Business School.

Patrícia Lopes Ramos Públio, Christian Business School

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Sorocaba; Pós-graduada em Educação Especial e Pedagogia Hospitalar; Mestra em Educação pela USFCAR – Universidade Federal de São Carlos; Doutoranda pela Christian Business School.

Sheila Lopes de Barros, Universidade Federal de São Carlos

Graduada em Letras pela Universidade de Sorocaba e em Pedagogia pela Universidade Nove de Julho. Especialização em Neuropsicopedagogia clínica e educação inclusiva. Mestra em Educação pela Universidade Federal de São Carlos; Doutoranda pela Universidade Federal de São Carlos.

 

Published

2025-10-30

How to Cite

Rehder, E. de J. D., Públio, C. B., Silva, R. I. P. da, Haring, F. G. B., Públio, P. L. R., & Barros, S. L. de. (2025). THE HOSPITALIZED CHILD AND THE CONTINUITY OF LEARNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(10), 5425–5430. https://doi.org/10.51891/rease.v11i10.19339