THE ASSOCIATION BETWEEN ANXIETY DISORDERS AND ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER IN UNIVERSITY STUDENTS

Authors

  • Laura Paes Baptista de Oliveira Mendonça Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Alice Bernardes Madeira Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Brenda Braga Esteves Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Eduarda Mattos Rocha Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Letícia Souza Alves Pereira Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Yasmin Rocha Torres de Aguiar Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Guilherme Faria Henrique do Amaral Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Anna Marcella Neves Dias Centro Universitário Presidente Antônio Carlos
  • Nathália Barbosa do Espírito Santo Mendes Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i4.18841

Keywords:

ADHD. Anxiety. University students.

Abstract

Individuals with Attention Deficit Hyperactivity Disorder are predisposed to experience heightened feelings of overwhelm in response to stressors, leading to more severe and early-onset anxiety symptoms, which can adversely impact academic performance. This study aims to assess the relationship between the frequency of anxiety in university students diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Three validated instruments were employed: the Beck Anxiety Inventory, the ASRS-18 Scale, and a socioeconomic questionnaire, targeting students enrolled in Medicine, Veterinary Medicine, Physiotherapy, Nutrition, Biomedicine, and Pharmacy at a higher education institution in Juiz de Fora.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Laura Paes Baptista de Oliveira Mendonça, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Alice Bernardes Madeira, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Brenda Braga Esteves, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Eduarda Mattos Rocha, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Letícia Souza Alves Pereira, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Yasmin Rocha Torres de Aguiar, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Discente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos.

Guilherme Faria Henrique do Amaral, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Orientador, Docente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos. 

Anna Marcella Neves Dias, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Coorientadora, Docente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos.

Nathália Barbosa do Espírito Santo Mendes, Centro Universitário Presidente Antônio Carlos

Coorientadora, Docente do Centro Universitário Presidente Antônio Carlos.

Published

2025-04-24

How to Cite

Mendonça, L. P. B. de O., Madeira, A. B., Esteves, B. B., Rocha, E. M., Pereira, L. S. A., Aguiar, Y. R. T. de, … Mendes, N. B. do E. S. (2025). THE ASSOCIATION BETWEEN ANXIETY DISORDERS AND ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER IN UNIVERSITY STUDENTS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(4), 3094–3105. https://doi.org/10.51891/rease.v11i4.18841