PANDEMIC'S IMPLICATIONS ON EDUCATION: THE TASK OF THE PRIVATE SCHOOL MANAGER

Authors

  • José Wellington Freire Rodrigues Universidade Regional do Cariri – URCA
  • Tatiane Bantim da Cruz Universidade Regional do Cariri- URCA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i8.1881

Keywords:

Management. Pandemic. Education.

Abstract

ABSTRACT: The pandemic has caused meaningful changes in society, compelling people to keep distant and isolated, forcing certain sectors’ stoppage, and bringing alterations into the routines of other ones, such as education. Facing this reality, this paper focuses on managers’ performances facing this pandemic scenario. Reflecting upon such performances, the general goal is to investigate the pandemic’s impact on the management work in private schools from Araripe – CE.  And as a specific goal, the aim is to comprehend managers’ work regarding remote teaching. To do so, a qualitative approach along with bibliographic and field research to relate theory and practice were defined as methodology. The authors selected for the construction of this research as well as for data analysis are Rodrigues (2020), Kenski (2003), Peres (2020), Saraiva; Travessini, Lockmann (2020), among others. It was possible to conclude that managers play a pivotal role in the articulation and execution of good ractices that enable good institutional input, mainly in a scenario of  public health crisis.

Author Biographies

José Wellington Freire Rodrigues, Universidade Regional do Cariri – URCA

Especialista em Gestão Escolar pelo curso de Pós-Graduação Lato Sensu, da Universidade Regional do Cariri – URCA, possui graduação em Pedagogia. É membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Ensino das Artes Visuais na Educação Infantil e nos anos iniciais do Ensino Fundamental – GEPEANAINF. Atualmente é professor dos anos iniciais do ensino fundamental. Desenvolve estudos na área da Gestão, Administração Educacional e Trabalho docente. Lattes: http://lattes.cnpq.br/4216458926700011.Orcid: https://orcid.org/0000-0002-5389-8606. E-mail: Wellington-ff@hotmail.com.

Tatiane Bantim da Cruz, Universidade Regional do Cariri- URCA

Mestre pelo Programa de Mestrado Profissional em Educação, da Universidade Regional do Cariri, é especialista em Metodologia de Ensino e Docência do Ensino Superior e possui graduação em Pedagogia. É integrante do Laboratório de estudos e pesquisas sobre Gênero, Educação, Sexualidade e Diferenças – LEGRAR. No momento, também atua como professora substituta da Universidade Regional do Cariri, lecionando disciplinas ligadas a história da educação e pesquisa. E desenvolve estudos na área de educação, gênero, identidade e diferença. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-3685-322X. E- mail: tatianebantim@hotmail.com.

Published

2021-08-31

How to Cite

Rodrigues, J. W. F. ., & Cruz, T. B. da . (2021). PANDEMIC’S IMPLICATIONS ON EDUCATION: THE TASK OF THE PRIVATE SCHOOL MANAGER. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(8), 221–233. https://doi.org/10.51891/rease.v7i8.1881