THE COLLABORATION REGIME IN PUBLIC EDUCATIONAL POLICY: THE RESULTS OF THE PIAUIENSE LITERACY PROGRAM AT THE RIGHT AGE, IN THE 10TH REGIONAL EDUCATION MANAGEMENT, IN FLORIANO, IN THE STATE OF PIAUÍ (2021-2024).

Authors

  • Gabriel Frechiani de Oliveira SEDUC PIAUÍ
  • Maria Zulmira de Brito SEDUC PIAUÍ
  • Elen Joanne da Silva Curvina Secretaria de Estado de Educação do Piauí
  • Russandeerson Oliveira Barbosa Secretaria de Estado de Educação do Piauí
  • Crisalda de Jesus dos Santos Lima SEDUC PIAUÍ
  • Yonne Rodrigues de Sousa Soares Secretaria de Estado de Educação do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18312

Keywords:

Educational Policy. Collaborative Regime. Literacy at the Right Age.

Abstract

This paper aims to address the implementation process of the Piauí Literacy Program, at the Right Age, in the form of a collaborative regime and as a public educational policy, in the thirteen municipalities that make up the 10th Regional Education Management, in Floriano, in the State of Piauí, since 2021. The main objectives of the Piauí Literacy Program, at the Right Age, are to teach all children to read and write by the age of seven, establishing collaborative ties between the State of Piauí and the municipalities. The methodology used in the development of this work is documentary and bibliographical research; field research, carried out during the development of this work. The main results found are the improvement of the literacy process in the municipalities of the 10th GRE Floriano.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gabriel Frechiani de Oliveira, SEDUC PIAUÍ

Licenciado em História pela UESPI. Doutor em arqueologia pela UFS. Servidor do estado do Piauí, Secretaria de Estado da Educação do Piauí. 

Maria Zulmira de Brito, SEDUC PIAUÍ

Mestra em Direito e Afirmação de Vulneráveis pela Universidade CEUMA. Coordenadora Regional do Programa de Alfabetização na Idade Certa - PPAIC na 9⁠ª GRE (SEDUC) e advogada (OAB/PI). 

Elen Joanne da Silva Curvina, Secretaria de Estado de Educação do Piauí

Mestra em educação inclusiva, Universidade Federal do Piauí. Coordenação Regional do PPAIC - 15ª GRE.

Russandeerson Oliveira Barbosa, Secretaria de Estado de Educação do Piauí

Licenciatura Plena em Pedagogia pela UESPI. Coordenador Regional do Programa Piauiense de Alfabetização na Idade Certa- PPAIC-5⁠ª GRE(SEDUC). 

Crisalda de Jesus dos Santos Lima, SEDUC PIAUÍ

 Mestre em ciências ambientais pela UFPA. Coordenadora Regional PPAIC. 

Yonne Rodrigues de Sousa Soares, Secretaria de Estado de Educação do Piauí

Graduada em Letras Espanhol em Letras pelo Centro Universitário Venda Nova do Imigrante (2024). Coordenadora Regional do Programa Piauiense de Alfabetização na Idade Certa - PPAIC na Secretaria de Estado da Educação do Piauí.

Published

2025-03-01

How to Cite

Oliveira, G. F. de, Brito, M. Z. de, Curvina, E. J. da S., Barbosa, R. O., Lima, C. de J. dos S., & Soares, Y. R. de S. (2025). THE COLLABORATION REGIME IN PUBLIC EDUCATIONAL POLICY: THE RESULTS OF THE PIAUIENSE LITERACY PROGRAM AT THE RIGHT AGE, IN THE 10TH REGIONAL EDUCATION MANAGEMENT, IN FLORIANO, IN THE STATE OF PIAUÍ (2021-2024) . Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(2), 2645–2652. https://doi.org/10.51891/rease.v11i2.18312