CHALLENGES OF PEDAGOGICAL PRACTICE IN CURRENT EDUCATION

Authors

  • Maria do Perpétuo Socorro Pereira Franco Universidade Federal do Amazonas-UFAM
  • Jaime Lopes Pereira Universidade Federal do Amazonas – UFAM
  • João Lopes Pereira UNINORTE
  • Mônica Coelho Bifon Universidade Federal do Tocantins
  • Francisca Lima Barros Facultad Interamericana de Ciencias Sociales

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.18111

Keywords:

Education. Teaching practice. Teaching and Learning.

Abstract

Society has changed a lot since its early days, especially when it concerns not only human evolution and social, but also technological and scientific. Behind all this change the school seeks to frame and structure in a new educational context involving the student and, especially, do not be at the mercy of the new technologies and all this development. For both the pedagogical practice, in addition to being dynamic, must be modern and inclusive, whereas the teacher to be part of this dynamic and self be included in this development, breaking practically every traditionalism of conventional schools and opening new avenues for teaching practice teaching to then succeed fully in the teaching-learning mechanism. The school as a whole should be more than the extent of the student's home, but also should be the very extension of the world, with all its challenges and discoveries, showing these students the true reality of what you will face in the future. Exit the classroom, explore and conquer something new every day, should be more of a challenge, but an obligation, both for the student and for the teacher himself.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria do Perpétuo Socorro Pereira Franco, Universidade Federal do Amazonas-UFAM

Licenciatura Plena em Letras Língua Portuguesa/Licenciatura Plena em Artes Visuais. Ambas pela Universidade Federal do Amazonas-UFAM. Especialista em Gestão de Educação pela Universidade Federal do Amazonas-UFAM. Professora.

Jaime Lopes Pereira, Universidade Federal do Amazonas – UFAM

Licenciatura plena em História pela Universidade Federal  do Amazonas. Especialização em Tecnologia Educacional / Universidade Federal do Amazonas.

João Lopes Pereira, UNINORTE

Licenciatura plena em História pela UNINORTE. Especialização em ensino de História do Brasil /UNINORTE. Professor da rede estadual e municipal.

Mônica Coelho Bifon, Universidade Federal do Tocantins

Pedagogia - Habilitação para Séries Iniciais do Ensino Fundamental e Administração Escolar. Função desempenhada: professora, orientadora, coorientadora. Supervisora Pedagógica. Universidade Federal do Tocantins - UFT. Formadora de Docentes do Ciclo de Alfabetização pelo programa Pacto pela Alfabetização das crianças Maranhenses, em regime de colaboração entre o estado do MA e o município de Estreito. Coordenadora do PARFOR/UFMA curso de Pedagogia.

Francisca Lima Barros, Facultad Interamericana de Ciencias Sociales

Facultad Interamericana de Ciencias Sociales. Magíster en Ciencias de la Educación. Orientadora.

Published

2021-09-30

How to Cite

Franco, M. do P. S. P., Pereira, J. L., Pereira, J. L., Bifon, M. C., & Barros, F. L. (2021). CHALLENGES OF PEDAGOGICAL PRACTICE IN CURRENT EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(9), 1567–1586. https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.18111