STORYTELLING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Vanessa Lins Lemos Universidade Christian Business School
  • Aclene Luz Universidade Chistian Business School
  • Aline Cristiane Gomes Cunha Universidade Chistian Business School
  • Kátia Rodrigues Martins Universidade Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i12.17297

Keywords:

Storytelling. Early childhood education. Education.

Abstract

Storytelling plays an important role in Early Childhood Education, aiming at the cognitive, emotional and social development of children. Thus, through narrative, it becomes possible to stimulate creativity, imagination and vocabulary, in addition to encouraging ethical and cultural values. This study discusses storytelling in Early Childhood Education and explores the multiple facets of this pedagogical practice, highlighting its contribution to the construction of critical thinking and to the strengthening of emotional bonds between educators and students. Finally, the research emphasizes that storytelling is more than an educational tool, as it is an art that transforms learning into a playful and meaningful experience for the development of children.

Downloads

Author Biographies

Vanessa Lins Lemos, Universidade Christian Business School

Mestranda em Ciências da Educação pela Universidade Christian Business School. Pedagoga, Especialista em Pedagogia Empresarial, Psicopedagogia institucional e Orientação Educacional. Servidora Pública do quadro efetivo no cargo de Orientadora Educacional no C.M.E..I Carrossel Dourado, no município de Rio Crespo-Ro

Aclene Luz, Universidade Chistian Business School

Mestranda em Ciências da Educação pela Universidade Chistian Business School; Pedagoga, Especialista  em Psicopedagogia,  AEE – Atendimento Educacional Especializado, Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica e  Gestão, Orientação, Supervisão Educacional com ênfase em Psicologia. Servidora Pública do quadro efetivo no cargo de Orientadora Educacional na escola Vaneide de Oliveira,no município de Rio Crespo-Ro.  

Aline Cristiane Gomes Cunha, Universidade Chistian Business School

Mestranda em Ciências da Educação pela Universidade Chistian Business School; graduada em Matemática e Pedagogia, Especialista em Metodologia do Ensino Superior, Atendimento Educacional Especializado e Gestão Educacional. Servidora Pública do quadro efetivo no cargo de Professora, atualmente exercendo o cargo de vice-diretora na escola Vaneide de Oliveira,  município de Rio Crespo-Ro.

Kátia Rodrigues Martins, Universidade Christian Business School

Mestranda em Ciências da Educação pela Universidade  Christian Business School.  Pedagoga, Pós-graduada em Gestão Escolar, Orientação, Supervisão e Inspeção Escolar. Servidora Pública do quadro efetivo no cargo de Supervisora escolar, atualmente exercendo o cargo de Diretora na escola Vaneide de Oliveira, município de Rio Crespo-Ro. 

Published

2024-12-24

How to Cite

Lemos, V. L., Luz, A., Cunha, A. C. G., & Martins, K. R. (2024). STORYTELLING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(12), 3958–3971. https://doi.org/10.51891/rease.v10i12.17297