CONTRIBUIÇÕES DA LUDOPEDAGOGIA: O LÚDICO NAS SÉRIES INICIAIS

Authors

  • Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva Faculdade Delta
  • David Anderson Barbosa Rodrigues Fundação Cesumar
  • Robson Canteiro Valenzuela Faculdade Venda Nova do Imigrante
  • Rosilene de Arruda Assunção Centro Universitário de Jales
  • Uetes do Carmo Santos Faculdade de Ciências de Wenceslau Braz
  • Wanderson Rodrigues Miranda Faculdade FAMART

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i7.1696

Keywords:

: Ludopedagogy. Child Education. Playfulness. Teaching Strategies. Playful Activities.

Abstract

School education demands to be continually rethought and improved, as changes occur in society that influence the individual's needs and conceptions. in this context, the playful constitutes its importance in the development of learning for children in the early grades, through games and games. this study qualifies as a bibliographic research. the general objective of this study is to discuss the work with playful teaching strategies in the early grades. the development of this study is justified by the scope of the playful component in the teaching strategies that are used in the early grades. playful teaching strategies are based on the knowledge disseminated in ludopedagogy, expressed through playful activities of games, games and dynamics. these playful teaching strategies are developed based on the child's creativity and curiosity, helping the student to position himself as an active agent in the construction of his knowledge.

Author Biographies

Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva, Faculdade Delta

Pós-graduado em Docência do Ensino Superior pela Faculdade Brasileira de Educação e Cultura. Pós-graduado em Atendimento Educacional Especializado pela Faculdade de Administração, Humanas e Exatas. Licenciado em Geografia pela UNIP. Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Delta. e-mail:cristwilian@hotmail.com.

David Anderson Barbosa Rodrigues, Fundação Cesumar

Pós-graduado em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Fundação Cesumar (UniCesumar). Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Integrada de Araguatins (FAIARA). E-mail: davidanderso.rodrigues@gmail.com.

Robson Canteiro Valenzuela, Faculdade Venda Nova do Imigrante

Graduação em Artes Cênicas - Licenciatura pela Universidade Federal da Grande Dourados. Pós-graduação em Artes Visuais pela Faculdade Venda Nova do Imigrante – FAVENI. Segunda Licenciatura em Pedagogia na Faculdades Magsu. E-mail:robinn.valenzuela@gmail.com

Rosilene de Arruda Assunção, Centro Universitário de Jales

Graduada em Letras pela UNIVAG – Centro Universitário de Várzea Grande. Pós-graduada em: Educação Infantil com ênfase em Educação Especial pela Faculdade de Educação de Tangará da Serra. Segunda Licenciatura em Pedagogia pelo UNIJALES – Centro Universitário de Jales. E-mail: rosiprofvg@gmail.com.

Uetes do Carmo Santos, Faculdade de Ciências de Wenceslau Braz

Pós-graduado em Educação Infantil e Ensino Fundamental (UNIP-DF). Pós -graduado em Docência do Ensino Superior pela Faculdade de Ciências de Wenceslau Braz (Facibra). Licenciado em Educação Física Universidade Paulista (UNIP). E- mail: pefprofessor@gmail.com.

Wanderson Rodrigues Miranda, Faculdade FAMART

Graduado em Licenciatura em Computação pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins. Graduado em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Norte do Paraná. Graduado em Licenciatura em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Itararé – FAFIT; Pós-graduando em Educação Infantil e Ensino Fundamental pela Faculdade FAMART. E-mail: miranda.wanderson@gmail.com

Published

2021-07-31

How to Cite

Silva, C. W. de M. B. da ., Rodrigues, D. A. B. ., Valenzuela, R. C. ., Assunção, R. de A. ., Santos, U. do C. ., & Miranda, W. R. . (2021). CONTRIBUIÇÕES DA LUDOPEDAGOGIA: O LÚDICO NAS SÉRIES INICIAIS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(7), 429–446. https://doi.org/10.51891/rease.v7i7.1696