HIGHER EDUCATION AFTER THE 1960S AND THE ISSUE OF TEACHER TRAINING

Authors

  • Vanusa Almeida Aparecida Almeida UNEMAT
  • Maria Cristina Pinheiro da Silva Faculdade de Educação de Tangará da Serra
  • Elaine Gaiva Leal Faculdade Afirmativo
  • Maria Aparecida da Silva Oliveira Unifaveni
  • Marcilene Costa Monteiro UNEMAT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16762

Abstract

Professor Silke Weber from UFPE, CNE/CES Advisor, in her article entitled; How and where to train teachers: Spaces in conflict presents with great aptitude the place given to teacher training in educational legislation, highlighting elements that intervened in the transition from indicating the formal level required to the concern with the very core of training, to be carried out at a higher level.

Author Biographies

Vanusa Almeida Aparecida Almeida, UNEMAT

Professora formada em Licenciatura Plena em Pedagogia, Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT e Mestra em Educação pela UNEMAT.

Maria Cristina Pinheiro da Silva, Faculdade de Educação de Tangará da Serra

Professora formada em Licenciatura Plena em Pedagogia, UNEMAT e Pós Graduação em Psicopedagogia. Faculdade de Educação de Tangará da Serra.

Elaine Gaiva Leal, Faculdade Afirmativo

Professora formada em Licenciatura Plena em Pedagogia na Faculdade Anhanguera de Rondonópolis, Pós-graduada em Psicopedagogia. Faculdade Afirmativo.

Maria Aparecida da Silva Oliveira, Unifaveni

 Professora formada em licenciatura plena em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso, pós-graduada em Psicopedagogia na educação  infantil pela faculdade Unifaveni

Marcilene Costa Monteiro, UNEMAT

Professora formada em Licenciatura Plena em Pedagogia, UNEMAT, Pós-graduação em Literatura Infantil, Faculdade UNINA.

Published

2024-11-14

How to Cite

Almeida, V. A. A., Silva, M. C. P. da, Leal, E. G., Oliveira, M. A. da S., & Monteiro, M. C. (2024). HIGHER EDUCATION AFTER THE 1960S AND THE ISSUE OF TEACHER TRAINING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(11), 3495–3500. https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16762