CONTENT MARKETING STRATEGIES ON SOCIAL MEDIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i7.14945

Keywords:

Marketing strategies. Content marketing. Marketing on social networks.

Abstract

The text addresses content marketing strategies on social networks, as essential elements for companies seeking to reach and engage their target audience. The general objective of this study is to understand the importance of producing, creating and distributing content marketing, appropriately and effectively, in a context marked by technological evolution, in which new possibilities for approaches and communication channels have emerged, such as social networks. In other words, a tool capable of increasing the visibility of products in a highly competitive, technological environment conducive to content marketing, through direct interactions and instant feedback, which make it possible to generate qualified leads, increase visibility, promote brand recognition, with cost reduction, with positive business results.

Author Biographies

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática,(UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio, (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP)

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente e Coordenadora no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV).Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV)Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Mestre em Ensino e Processos Formativos (UNESP). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4672-6013

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: https://orcid.org/0000-0002-2202-309X

Fernando Henrique Barros Mainardi, Faculdade Futura

Docente nos cursos de Administração, Ciências Contábeis e Tecnólogo em Gestão de Recursos Humanos da Faculdade Futura  e Teologia da Faculdade de Teologia e Ciências de Votuporanga (FATEC) Graduado em Administração pelo Centro universitário de Votuporanga (UNIFEV) e Teologia pela Faculdade de Teologia e Ciências de Votuporanga (FATEC), Especialista em Mercado Financeiro e Banking pela Unicesumar e Mestrando em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil Orcid: 0009-0005-7588-6912 https://orcid.org/0009-0005-7588-6912.

Glaucimarcos Fakine Marsoli, Faculdade Futura

Docente Universidade Brasil Fernandópolis - SP e Faculdade Futura (Grupo Educacional Faveni) Votuporanga -SP. Graduado em Ciências Econômicas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2004), em Administração de Empresas pela Fundação Educacional de Fernandópolis. https://orcid.org/0000-0002-1200-4493. 

Published

2024-07-19

How to Cite

Mendes, I., Oliveira, E. A. de, Silva, S. D. da, Mainardi, F. H. B., & Marsoli, G. F. (2024). CONTENT MARKETING STRATEGIES ON SOCIAL MEDIA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(7), 2240–2251. https://doi.org/10.51891/rease.v10i7.14945