THE DYNAMICITY OF MODELS THROUGH ANIMATIONS FOR TEACHING PHYSICS

Authors

  • Antonio Xavier Gil Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
  • Alexandre Souza da Silva Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1413

Keywords:

Virtual technology. Physical Models; Teaching Methodology.

Abstract

Expositive classes with static Physical Models, has little motivated students to understand the phenomena and concepts of the physics contents. In this sense, searching for methods and techniques that promote the dynamics of physical model, can greatly contribute to the motivation, reflection and understanding of these contentes. To this end, we developed our research in four moments: 1) An exploratory research for the composition of the state of the art on the use of animations ando n the dynamics of the physical Models already available in works by Other authors: 2) Selection of Methods and Techniques used to build dynamic physical Models; 3)

Author Biographies

Antonio Xavier Gil, Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

Graduado em Licenciatura em física, Engenharia Civil, língua e literatura inglesa pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Mestrado em Física pela UFSCAR. Doutorado em Educação em Ciências e Matemática pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Atualmente, é professor e pesquisador da Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

Alexandre Souza da Silva, Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

Graduado em Licenciatura em Física pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM), Professor e pesquisador de Física, participou de projetos de extensão e eventos nacionais, com trabalhos apresentados na área de educação.

Published

2021-06-30

How to Cite

Gil, A. X. ., & Silva, A. S. da. (2021). THE DYNAMICITY OF MODELS THROUGH ANIMATIONS FOR TEACHING PHYSICS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 593–613. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1413