ALFABETIZAÇÃO NA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS

Authors

  • Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva Faculdade Delta
  • David Anderson Barbosa Rodrigues Fundação Cesumar
  • Robson Canteiro Valenzuela Universidade Federal da Grande Dourados
  • Uetes do Carmo Santos Universidade Paulista UNIP
  • Wanderson Rodrigues Miranda Fundamental pela Faculdade FAMART

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1382

Keywords:

Literacy. Youth and Adult Education. Literacy in EJA. School Learning.Literacy. Youth and Adult Education. Literacy in EJA. School Learning.Literacy. Youth and Adult Education. Literacy in EJA. School Learning.

Abstract

Youth and Adult Education was built as a teaching modality that enables youth and adults to return to school education. Illiteracy marginalizes the individual in society, as it excludes them in social and economic terms, as it contributes to barriers in accessing work opportunities to obtain income. In this context, the literacy process was developed in the initial grades of elementary education in Youth and Adult Education. The general objective of this study is to discuss literacy strategies in Youth and Adult Education. This study is characterized as a bibliographic research. The development of this study is justified by the importance of thinking about literacy strategies in Youth and Adult Education, especially in relation to their singularities. Literacy strategies in Youth and Adult Education must contemplate the singularities involved in the learning of their students. Therefore, literacy strategies in EJA contemplate the approach of sociocultural relations, encompassing social and collective knowledge.

Author Biographies

Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva, Faculdade Delta

Pós-graduado em Docência do Ensino Superior pela Faculdade Brasileira de Educação e Cultura. Pós-graduado em Atendimento Educacional Especializado pela Faculdade de Administração, Humanas e Exatas. Licenciado em Geografia pela UNIP. Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Delta. E- mail: cristwilian@hotmail.com

David Anderson Barbosa Rodrigues, Fundação Cesumar

Pós-graduado em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Fundação Cesumar (UniCesumar). Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Integrada de Araguatins (FAIARA). E-mail: davidanderson.rodrigues@gmail.com.

Robson Canteiro Valenzuela, Universidade Federal da Grande Dourados

Graduação em Artes Cênicas - Licenciatura pela Universidade Federal da Grande Dourados. Pós-graduação em Artes Visuais pela Faculdade Venda Nova do Imigrante – FAVENI. Segunda Licenciatura em Pedagogia na Faculdades Magsu. E-mail:robinn.valenzuela@gmail.com

Uetes do Carmo Santos, Universidade Paulista UNIP

Pós-graduado em Educação Infantil e Ensino Fundamental (UNIP-DF); Pós-graduado em Docência do Ensino Superior pela Faculdade de Ciências de Wenceslau Braz (Facibra). Licenciado em Educação Física Universidade Paulista (UNIP). E-mail:pefprofessor@gmail.com

Wanderson Rodrigues Miranda, Fundamental pela Faculdade FAMART

Graduado em Licenciatura em Computação pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins; Graduado em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Norte do Paraná; Graduado em Licenciatura em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Itararé – FAFIT; Pós-graduando em Educação Infantil e Ensino Fundamental pela Faculdade FAMART. E-mail:miranda.wanderson@gmail.com.

Published

2021-06-30

How to Cite

Silva, C. W. de M. B. da ., Rodrigues, D. A. B. ., Valenzuela, R. C. ., Santos, U. do C. ., & Miranda, W. R. . (2021). ALFABETIZAÇÃO NA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 400–414. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1382