ANALYSIS AND CRITICAL REFLECTIONS ON INCLUSION VERSUS LARGE-SCALE EVALUATION

Authors

  • Alva Valéria Moro Labs Christian Business School
  • Tiago Escame Gimiliani Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13786

Keywords:

Evaluation. Big scale. Inclusion.

Abstract

With the bases and the managerial presupposes that surrounds the big scales evaluation, this work will reflect about the homogenizer pattern that characterizes this evaluations, as the non-consideration about the diversity that is present in the schools that underpin the inclusion. This work has as objective demonstrates that the way to evaluate the students thought the actual model can´t be seen as truth without question on the considerations about the education quality. Through a bibliographic revision, the study will be described on the bases about the references that work with this theme on the Brazilian education, considering the author’s books that talk about the inclusion and the legislation. In addition, we consider that there is no alignment between the discourses and the practice about the singularity of the students, since the legislation don´t express the reality of the education.

Author Biographies

Alva Valéria Moro Labs, Christian Business School

Doutoranda em Ciências da Educação pela Christian Business School (2023), Flórida/ E.U.A. Mestre (Ms) em Educação pela Universidad Europea del Atlântico Especializado em Formação de Professores (2023). Cursou o Ensino de 2º Grau (1979); Concluiu o Curso Normal(2005), Licenciada em Pedagogia(2002); Geografia(2024), Letras (2023) Artes Visuais(2023) e Educação Especial (2023)Pós Graduada “Lato Sensu” em: Neuroaprendizagem (2016); Literatura Brasileira(2015); Planejamento, Implementação e Gestão da Educação a Distância(2014); Alfabetização e Linguagem(2014); Educação para as Relações Étnico-Raciais(2013); Gestão do Trabalho Pedagógico: Supervisão e Orientação Escolar(2012); Educação infantil(2012); Psicomotricidade(2008); Alfabetização e Educação Infantil Inclusiva(2006); Psicopedagogia Clínica e Institucional(2005); Interdisciplinaridade e Transversalidade em Educação: Um Projeto em Construção (2003); Altas Habilidades ou Superdotação (2019); Educação Especial e Inclusiva e Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica(2022); Avaliação no Contexto Escolar (2022); Educação Ambiental(2022) e Literatura Infantil(2022). Extensão em Psicopedagogia Clínica e Institucional (2010).

Tiago Escame Gimiliani, Christian Business School

Doutorando em Ciências da Educação pela Christian Business School (2022), Flórida/ E.U.A.- possui graduação em Tecnologia (CRQ) pela Faculdade de Tecnologia Estudante Rafael Almeida Camarinha de Marília/ SP (2009), Licenciatura Plena em Pedagogia pelo Instituto Superior de Educação de São Paulo (2014), é formado em Letras 2º Licenciatura (2022), Mestre dupla titulação pela Universidad Europea del Atlántico da Espanha/ Santander - Uneatlantico e pela UNICID/ SP (2022), Especialista em Educação Ambiental pela UNICID/ SP (2010), Especialista em Formação EAD do Ensino Fundamental ao Ensino Superior pela Universidade Paulista de Assis/ SP (2020), Especialista em Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica e Educação Especial e Inclusiva (2021), Especialista em Gestão Escolar com ênfase em Administração, Coordenação Pedagógica, Supervisão e Inspeção Escolar pela FACEMINAS (2022), é especialista em Ludopedagogia e Literatura na Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental (2021), atuou como Diretor Escolar e Vice Diretor nos anos de 2016 a 2019, foi coordenador pedagógico e formador de Professores de Alfabetização na cidade de Tarumã/SP nos anos de 2016 a 2021. Atuou como Professor de Educação Especial no Estado de São Paulo na cidade de Candido Mota, tem experiência na área de Educação há mais de 16 anos, foi coordenador pedagógico do SESI de Ourinhos/ SP, atualmente é Analista Técnico Pedagógico do SESI- SP (2022- 2024).

Published

2024-04-29

How to Cite

Labs, A. V. M., & Gimiliani, T. E. (2024). ANALYSIS AND CRITICAL REFLECTIONS ON INCLUSION VERSUS LARGE-SCALE EVALUATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(4), 1447–1453. https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13786